تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۲۶ آبان ۱۳۹۶

پیشنهاد تولید خودروهای هیبریدی به جای برقی

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور تاکید کرد :با توجه به فراوانی منابع گاز طبیعی در کشور، تولید خودروهای هیبریدی متشکل از سوخت گاز طبیعی و برقی می تواند به جای تمرکز بر تولید خودروهای برقی گزینه مناسب تری باشد.

رویداد۲۴-دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور تاکید کرد :با توجه به فراوانی منابع گاز طبیعی در کشور، تولید خودروهای هیبریدی متشکل از سوخت گاز طبیعی و برقی می تواند به جای تمرکز بر تولید خودروهای برقی گزینه مناسب تری باشد.آرش محبی نژاد افزود: تولید خودرو برقی در کشورمان که گاز طبیعی به وفور وجود داشته و امکان تولید خودروهای گازسوز میسر است، نمی تواند به عنوان یک اولویت مطرح باشد.

وی گفت: استفاده از خودروهای برقی در کشورهایی که از منابع انرژی تجدیدپذیر فراوان برخوردارند، به کاهش آلودگی های زیست محیطی و جلوگیری از گرم شدن کره زمین کمک می کند اما اگر قرار باشد برق تولیدی کشورمان را با نیروگاه های با سوخت های فسیلی توسعه دهیم، به همان اندازه در آلودگی محیط زیست و گرم شدن زمین تاثیر خواهد داشت.

محبی نژاد افزود: موضوع خودروهای برقی در کشور، فقط در حد پروژه «فاز صفر» آن یعنی مرحله مقدماتی مطرح است و هنوز خودروسازان کشور در این زمینه اقدام عملی نکرده اند.

این مسئول صنفی ادامه داد: قطعه سازان نیز تاکنون برای تامین قطعات خودروهای برقی اقدام عملی نداشته اند.

وی اضافه کرد: در این زمینه به مطالعه شرایط نیازمندیم که موضوع از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در دست بررسی است.

محبی نژاد گفت: امروز خودروهای برقی تولیدی در کشورهای مختلف با معضلات اساسی روبرویند که از جمله آنها، ضایعات و زباله های باتری های استفاده شده در آنها، محل دفنشان و خسارت های وارد به محیط زیست است.

/<

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان