تاریخ انتشار: ۰۳:۱۴ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۵

همراه بانک / USSD چیست؟

"سیستم همراه بانک" یک سیستم بانکداری الکترونیک در بستر USSD است که توسط دستگاههایی که از سیم کارت پشتیبانی می کنند قابل دسترس است.
"سیستم همراه بانک" یک سیستم بانکداری الکترونیک در بستر USSD است که توسط دستگاههایی که از سیم کارت پشتیبانی می کنند قابل دسترس است.

USSD که مخفف کلمات Unstructured Supplementary Services Data است ، پروتکلی جهت ارتباط متنی با رایانه های مرکزی سرویس دهنده موبایل (همراه اول ، ایرانسل و ... ) در بستر شبکه GSM است.

USSD پروتکل مناسبی برای ارسال و دریافت اطلاعات برای تمامی مشترکان تلفن همراه اعتباری و دایم بوده و قابل استفاده برای تمامی گوشی‌های تلفن همراه است. همچنین USSD از بستر ارتباط صوتی شبکه موبایل استفاده می کند و بنابراین از رمز گذاری شبکه سلولی خود برای ارسال و دریافت پیام استفاده می کند.

هر پیام USSD می‌تواند تا 170 کاراکتر لاتین ، یا 80 کاراکتر فارسی باشد. یک پیام USSD با (*) شروع می‌شود و پس از آن چند رقم می‌آید و در نهایت با (#) پایان می پذیرد.

"سیستم همراه بانک" شرکت نسیم ارتباط دماوند ، USSD Banking را در بستر اپراتورهای ایرانسل و همراه اول در ارتباط با Core Banking های مختلف ارائه می کند.


از جمله خدمات قابل ارائه توسط  "سیستم همراه بانک" می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    دریافت موجودی از کارت
    دریافت موجودی از حساب
    انتقال وجه به حساب
    انتقال کارت به کارت
    پرداخت تسهیلات
    پرداخت قبوض
    اطلاع رسانی درختواره ای
    ...
منبع : پارسینه

برچسب ها: کارت ، همراه
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان