تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۲۷ آذر ۱۳۹۴

مراسم معارفه سید کامل تقوی نژاد در سازمان مالیاتی کشور

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: هیات دولت بدون حتی یک رای مخالف یا ممتنع به اتفاق آرابه تقوی نژاد برای ریاست سازمان امور مالیاتی کشور رای اعتماد داد

دکتر طیب نیا در مراسم معارفه رئیس کل جدید سازمان امور مالیاتی کشور، تقوی نژاد را از مدیران موفق و توانمند کشور در حوزه اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به توانمندی و سابقه درخشان ایشان خصوصاٌ موفقیت های بدست آمده در بانک سپه مسئولیت جدید به وی داده شد.
دکتر طیب نیا با اشاره به تلاش های تقوی نژاد در بانک سپه افزود: علیرغم محدودیت های ناشی از تحریم ها، مجموعه بانکهای کشور در کنار خدمات رسانی مناسب به بخش های اقتصادی گامهای مهمی در جهت کمک به توسعه اقتصادی برداشتند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نظام بانکی کشور به خاطر پاسخگویی به نیاز های بخش های مختلف اقتصادی در دوران تحریم ، نمره قبولی ممتاز گرفت.

img18
دکتر علی طیب نیا ضمن تاکید بر ضرورت اصلاح نظام مالیاتی و سیستم بانکی کشور جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: به واسطه سوابق و خدمات ارزشمند تقوی نژاد در حوزه های مختلف اقتصادی کشور و عملکرد درخشان در بانک سپه، از توانمندی وی در سازمان امور مالیاتی کشور استفاده می کنیم.
وی با اشاره به عملکرد مطلوب نظام بانکی کشور در دوران تحریم خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت بالای سیستم بانکی این سیستم مورد هجوم قرار گرفت اما به دلیل عملکرد مناسب نظام بانکی در این حوزه ، دشمن به خواسته خود نرسید.
طیب نیا اظهار داشت: سیستم بانکی کشور با شناخت نیازهای واقعی بخش های مختلف اقتصادی راهکارها و خدمات مورد نیاز آنها را ارائه داده و تحریم کنندگان را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشتند.
وی همچنین در خصوص موفقیت های دولت در حوزه مالیاتی کشور یادآور شد: سال گذشته در شرایط رکود اقتصادی و تورم ۱۵ درصدی، درآمدهای مالیاتی کشور با کمترین اعتراض ۴۴ درصد رشد داشت که در طول تاریخ کشور بی سابقه بود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن تاکید بر استفاده از ابزارها و شیوه های نوین در نظام مالیاتی کشور، اظهار داشت: حوزه نظام مالیاتی کشور در مقایسه با چند سال گذشته به لحاظ برخی عوامل از جمله زیرساخت ها، فرق کرده و زمینه برای اجرای طرح های مختلف مالیاتی مهیا شده است.
وی ابزار امیدواری کرد تقوی نژاد با کمک مجموعه مدیران و کارکنان سازمان امور مالیاتی کشور و با تکیه بر اقدمات صورت گرفته و تجارب و توانمندی های خود نظام مالیاتی کشور را به جایگاه واقعی خود برساند.
وی گفت: باید هزینه های جاری دولت از طریق مالیات تامین شود. هر چند ما اعتقاد داریم دولت باید چابکتر و هزینه های آن حساب شده تر باشد.
طیب نیا با تاکید بر کاهش نقش انسانی در حوزه نظام مالیاتی تصریح کرد: هر چقدر ارائه خدمات مطلوب تر و عدالت در اخذ مالیات بیشتر رعایت شود مردم در پرداخت مالیات کمتر مقاومت خواهند کرد.

taghavi
وی در پایان ضمن قدردانی از زحمات دکتر علی عسگری رئیس کل سابق سازمان امور مالیاتی گفت: بخش قابل توجهی از موفقیتهای حوزه نظام مالیاتی کشور طی شش سال اخیر و زمان مسئولیت دکتر عسگری در این سازمان بوده است
سید کامل تقوی نژاد رئیس کل جدید سازمان امور مالیاتی کشور هم در این مراسم ضمن قدردانی از اعتماد اعضای هیات دولت به ویژه وزیر امور اقتصادی و دارایی ، از تلاش شش ساله رئیس کل سابق سازمان امور مالیاتی کشور و کارکنان این سازمان قدردانی کرد.
تقوی نژاد که تا پیش از این در کارنامه خود معاونت وزارت امور اقتصادی و دارایی، معاونت وزارت تعاون، مدیریت عاملی بانک سپه و سمت های دیگر دارد با اشاره به ضرورت تقویت فرهنگ مالیاتی و استفاده از فناوری اطلاعات در محاسبه و اخذ مالیات یادآور شد: باید با تکیه بر درآمدهای مالیاتی هزینه های جاری کشور را تامین کرده و روی نفت به صورت اصولی برنامه ریزی و برای آیندگان سرمایه گذاری کنیم.
وی با بیان اینکه ما با شعار بانک پاک توانستیم در بانک سپه به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنیم ، خاطر نشان کرد: عدالت و انعطاف پذیری در حوزه نظام مالیاتی اعتماد بیشتر مردم را جلب خواهد کرد.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ضمن اشاره به فعالیت ۳۳ هزار کارمند پاک دست در این سازمان، ابراز امید واری کرد با اعتماد به مردم این سازمان بتواند گام های موثری در توسعه اقتصادی کشور بردارد.
تقوی نژاد در پایان ضمن تقدیر از تلاش مجموعه بانک سپه اظهار داشت: من قلباٌ کارکنان و مجموعه بانک سپه را دوست دارم.
دکتر عسگری رئیس سابق سازمان امور مالیاتی کشور نیز در این مراسم نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان طی شش سال اخیر گفت: ۹۹ درصد اظهار نامه ها و فرآیند مالیات در حال حاضر به صورت الکترونیکی انجام می شود.
علی عسگری به افزایش ۵۸ درصدی نیروی انسانی حوزه مالیات در دولت جدید اشاره کرد و گفت: بودجه عملیاتی و عمرانی این سازمان ۵/۳ برابر افزایش یافته است.
وی ضمن قدردانی از کلیه همکاران خود در این سازمان از آنها خواست با رئیس کل جدید سازمان امور مالیاتی کشور که سابقه فعالیت در بخش های مختلف وزارت امور اقتصادی و دارایی داشته و آشنا به حوزه مالیات است همکاری کنند.
شایان ذکر است در این مراسم احکام سید کامل تقوی نژاد معاون وزیر و رئیس کل جدید سازمان امور مالیاتی کشور و حسین قضاوی معاون امور بانک ، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی اعطا شد.
همچنین علی عسگری و محمد پاریزی معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی به عنوان مشاور وزیر منصوب شدند.

نظرات شما
پیشخوان