تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
کاردار و معاون سفیر سابق آمریکا در تهران:

نباید انتظار داشته باشیم که ایران از خود دفاع نکند

هفتم آوریل هیئت تحریریه روزنامه واشنگتن‌پست آمریکا یادداشتی به انتشار رساند مبنی بر اینکه ایران باید تاوان آزمایش موشکی خود را بدهد. کاردار و معاون سفیر آمریکا در تهران در روز‌های نخست انقلاب ایران اما در نامه‌ای به این روزنامه تأکید می‌کند که نباید انتظار داشته باشیم ایران از خود دفاع نکند.
رویداد24- هفتم آوریل هیئت تحریریه روزنامه واشنگتن‌پست آمریکا یادداشتی به انتشار رساند مبنی بر اینکه ایران باید تاوان آزمایش موشکی خود را بدهد. کاردار و معاون سفیر آمریکا در تهران در روز‌های نخست انقلاب ایران اما در نامه‌ای به این روزنامه تأکید می‌کند که نباید انتظار داشته باشیم ایران از خود دفاع نکند.

به گزارش گروه سیاسی رویداد24به نقل از واشنگتن‌پست، چارلز نس یادداشت خود را اینطور آغاز می‌کند: روده‌درازی‌های هفتم آوریل هیئت تحریریه در مورد اقدامات ایران، تلاشی بود برای تحلیل بردن امکان بهبود روابط با ایران که یکی از بانفوذترین کشورها در خاورمیانه محسوب می‌شود.

مسلما ایران با آزمایش تعداد گوناگونی از موشک‌ها، سوالات جدی را در مورد نیات خود ایجاد کرده اما هیچ خارجی آنها را آزمایش نکرده و اینکه آیا بالستیک هستند یا خیر نیز مورد بحث است.

قطعنامه سازمان ملل که از ایران می‌خواهد برخی فعالیت‌های خود را متوقف کند، قابل توجه است چراکه نشان می‌دهد درخواست‌های بزرگ‌تر به تصویب نخواهند رسید. دیگر کشورها در مورد این واقعیت تردید دارند.

چالز نس که در سال‌های 1978 تا 1979 در سفارت آمریکا در تهران فعالیت می‌کرد در ادامه آورده: هیئت تحریریه واشنگتن‌پست واقعیت‌های سیاسی و نظامی در این حوزه را نادیده گرفته است. طی بیش از سه دهه گذشته، تحریم‌ها باعث شد مدرن سازی نیروهای مسلح برای ایران بسیار سخت شود. حمله عراق به ایران و متعاقب آن یک جنگ هشت ساله، توانمندی نظامی ایران را بیش از پیش تضعیف کرد. در طول این دوران، عربستان و دیگر کشورهای حوزه خلیج‌فارس عمده تجهیزات مدرن موجود با ارزشی میلیارد دلاری را خریداری کردند و  عربستان در مصرف تسلیحات از روسیه هم پیشی گرفته است. مسئله دیگری که می‌تواند تهدیدی برای ایران باشد، تلاش عربستان برای ائتلاف‌سازی با کشورهای مسلمان سنی علیه ایران است.

در این شرایط نمی‌توان انتظار داشت که ایران از خود دفاع نکند.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان