تاریخ انتشار: ۲۰:۲۳ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
بلاتکلیفی 9 ساعته مسافران استانبول-تهران و سکوت مسئولان پرواز؛

قشم ایر: ما پاسخگو نیستیم!

پرواز شماره ٢٢١٤ استانبول به تهران در ساعت ١٧:٢٥ كنسل و تعدادي زيادي از هموطنان در سرگردانی به سر می برند، آن هم در شرایطی که قشم ایر، شرکت طرف قرارداد پرواز استانبول-تهران نسبت به این اتفاق پاسخگو نیست.

رویداد24- پرواز شماره ٢٢١٤ استانبول به تهران در ساعت ١٧:٢٥ كنسل و تعدادي زيادي از هموطنان در سرگردانی به سر می برند، آن هم در شرایطی که قشم ایر، شرکت طرف قرارداد پرواز استانبول-تهران نسبت به این اتفاق پاسخگو نیست.

به گزارش رویداد24، پس از آنکه جمعی از مسافران پرواز قشم ایر در خط استانبول-تهران در اعتراض به تاخیر چند ساعته این پرواز در فرودگاه استانبول ترکیه اقدام به تحصن و در سالن ترانزیت تجمع کردند، سایت رویداد24 طی تماس هایی مکرر با مسئولان قشم ایر خواستار پیگیری این اتفاق شد که تاکنون هیچ کدام از مسئولان پاسخگو نبوده اند.

آقای عباسی اپراتور مرکز تماس قشم ایر درباره این اتفاق در پاسخ به خبرنگار ما ابتدا ابراز بی اطلاعی کرد و سپس با بیان اینکه این پرواز فول چارتر است، گفت: «قشم ایر مسئولیتی نسبت به کنسلی پروازهای چارتر ندارد و ما پاسخگو مسافرین نیستیم. شما و یا معترضین برای پیگیری موضوع می توانید با شماره ٤٧٩٩٩٩٩٠ تماس بگیرید». شماره ای که البته هیچ شخصی پشت خط برای پاسخگویی حاضر نبود.

خبرنگار رویداد24 مجددا با قشم ایر تماس می گیرد و آقای عسگری اپراتور اعلام می کند که «این پرواز نقص فنی دارد و پرواز جایگزین اعلام شده است ولی ما نسبت به وضعیت مسافرين مسئوليتي نداریم و این موضوع را باید از طریق شرکت "تک ستاره"  و یا آقای سروش خریدار چارتر پیگیری کنید! که البته شرکت و آقای سروش نیز پاسخگو نبودند.

پیگیری مجدد خبرنگار در نهایت منجر به صحبت با مسئول ارشد مرکز تماس قشم ایر می شود، ولی آقای زرکشی با ناراحتی از خبرنگار درخواست می کند که ابتدا موضوع را پیگیری نکرده و در لحنی توام با عصبانیت مدعی شد که آیا شما مدعی العموم مسافرین هستید؟ شما اجازه دهید تا موضوع به خودی خود حل شود زیرا ما جز اعلام زمان پرواز پاسخگوی مسافرین نیستیم! و مسافرین نیز در صورت اعتراض می توانند به منظور دریافت جریمه در تهران کار را دنبال کنند.

این درحالی است که طبق پروتکل های سازمان هواپیمایی، مسئولان خطوط پروازی در قبال مسافرین وظایفی عهده دار هستند تا در صورت هرگونه خطا یا اشکال از جمله تاخیر در پرواز می بایست به آن عمل کنند که تامین خوراک، اسکان، امنیت مسافران و نیز جبران خسارات مالی ناشی از تاخیر در زمان پرواز مشمول بخشی از این تعهدات می شود.

البته دور از انتظار نیست که قشم ایر بعد از جنجال های مالی که در خصوص فعالیت های غیرقانونی بابک زنجانی مالک آن ایجاد شد، همچنان دچار اختلال و اشکالات در امور اداری و جاری خود باشد، به ویژه آنکه در شرایط کنونی قوه قضاییه نیز به دنبال فروش این مجموعه به جهت تامین بخشی از مطالبات وزارت نفت می باشد. از این رو ساختار مدیریتی آن پاسخگو نمی باشد.

برچسب ها: استانبول
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Turkey
|
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
0
اقا من الان مسافر هواپیما هستم ساعت 2:5دقیقه هست تازه هواپیما داره مسافر گیری میکنه تا بخواد پرواز کنه ساعت 2:45 دقیقه زودتر نمیتونه پرواز کنه
رضا میردار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
0
آقا اینطور نبوده من با 42738888 تماس گرفتم گفتند پرواز در 23.55 انجام میشود
مهرداد
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
0
مردم عزيز اگه جونتونو دوست داريد با قشم اير سفر نكنيد.بي ادبترين مهمانداران.داغونترين هواپيماها بي امكانات ترين سرويس رو داره.پولتونو تو جيب اين كلاهبرداران نريزيد.وقتي ازشون انتقاد ميكني مرداشونو ميقرستن جلو و باهات امنيتي برخورد ميكنن كه بترسيو بشيني سر جات دم نزني .فرم نظرخواهي رو هم بهت نميدن.البته وقتي ببينن يكي معترضه.تو شرايط عادي هم اعلام ميكنن هم ميارن كه تو خوبيشونو بنويسي
مهرداد رضوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
0
0
بابا قشم ایر کلاه بردارن من چمدونم توایران تحویل دادم بعد توانتالیا تو فرودگاه میگن نفرستادن ایران مونده تک به دستم چمدون نیست توکشور قریب از ترانسفر موندم از ساکم موندم وبعد کلی لوازم خریدم که چمدون ولوازم اولیه سفرم که ۲روز مایو کفش تیشرت برا خودم خانومم ولوازم ارایشی وبعد یک هفته مگن ساکت باید درخواست میدادی بفرستیم وشما ساک دیدین ماهم دیدیم پول ۲نفر دیگه روهم گردنم زدن تالوازم اولیه سفرم جور کردم وتا جایی که بتونم حرفم پخش وپیگیر از طریق مراجع هستم وجالب بعد یک هفته اومدم ایران میگن ساکت تکش بیار تابهت بدیم خسارات وارده هم قلط کردی درخواست ندادی ما بفرستیم برات من ۷روز رفتم ترکیه میگن چرا فردا نیامدی فرودگاه درخواست بدی ۲روز بعد برات میفرستادیم جالبه طلب کارن میگن چرا ۴روزدیگه وقت سفرت توفرودگاه دنبال ساکت نگشتی اخه مسولش کیه من به کی بگم کسی میتونه کمکم کنه این تلفنم ۰۹۱۵۸۹۰۹۰۸۵
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
0
0
پس کی باید جوابگو باشه شم چمدون تحویل گرفتین من با ایرلاین شما رفتم یقه کدوم ایر لاین بگیرم
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان