تاریخ انتشار: ۱۹:۳۹ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
توضیحات رویداد۲۴ پس‌از اعلام خبر پس گیری شکایت وزارت کار

چرا ربیعی روغن ریخته را نذر امام زاده کرد؟

روزبه کردونی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‎وگو با ایسنا اعلام کرد: «پس از انتشار خبر مربوط به شکایت از یکی از سایت‎ها موضوع را پیگیری کردم که مشخص گردید این شکایت در تاریخ دوم دیماه ۱۳۹۶ بدلیل انتشار خبری نادرست صورت گرفته بوده است.» اما اصل ماجرا چیست؟
رویداد۲۴امروز پایگاه خبری – تحلیلی رویداد۲۴ در گزارشی ذیل عنوان «آقای روحانی قرار بود به خدا پناه ببرید از بستن دهان منتقدان»  از شکایت دو مقام دولتی از این رسانه اصلاح طلب و حامی دولت پرده برداشت. 

اندکی پس از انتشار این خبر که بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی و در میان فعالین رسانه‎ای و سیاسی داشت که چرا با وجود تاکید مستقیم رئیس جمهور مبنی بر عدم شکایت از رسانه‎ها و بیان توجه و احترام به منتقدین از یک رسانه اصلاح طلب و حامی دولت شکایت شده است.

دامنه انتشار این خبر باعث واکنش روابط عمومی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی شد به نحوی که رئیس مرکز روابط عمومی وزارتخانه خبر داد «شکایت از یک سایت‌ منتقد وزرات کار پس‌گرفته می‌شود».

روزبه کردونی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‎وگو با ایسنا اعلام کرد: «پس از انتشار خبر مربوط به شکایت از یکی از سایت‎ها موضوع را پیگیری کردم که مشخص گردید این شکایت در تاریخ دوم دیماه ۱۳۹۶ بدلیل انتشار خبری نادرست صورت گرفته بوده است.»

کردونی با تکذیب شکایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سایت مذکور عنوان کرد: «۸۰ روز پیش  یکی از مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درپی انتشار اخبار کذب دریکی از پایگاه های خبری تحلیلی در خواست شکایت از مذکور به مرجع قضایی را پیگیری کرده است.»

او در پایان اظهار داشت: «ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از اطلاع از این موضوع دستور بازپس گیری شکایت مطرح شده را صادر کرده اند.»

اما چرا وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی روغن ریخته را نذر امام زاده کرده است و در اقدامی که بیشتر فرار به جلوی او را به ذهن متبادر می‎کند تا پاسخگویی درباره علت و چرایی این شکایت با صدور دستور بازپس‎گیری شکایت از رویداد24 به مظلوم‎نمایی روی آورد، تا با از خود گذشتگی به جای بازنده، خود را قهرمان این داستان معرفی کند.

اما اصل ماجرا چیست؟ 

پایگاه خبری - تحلیلی رویداد۲۴ چندی پیش خبری مبنی بر چند شغله بودن یکی از نزدیکان وزیر کار با تیتر "ابوالمشاغل وزارت کار کیست؟" را بر روی کانال تلگرامی خود قرار داد؛ خبری که به انتصاب ابراهیم صادقی‌فر به عنوان سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری اشاره داشت؛ فردی که علاوه بر سرپرستی صندوق، به طور همزمان سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت کار، مشاور ومدیرکل دفتر وزیر و دبیر کمیته انتصابات وزارت کار را هم بر عهده دارد و این خبر بازتاب گسترده‎ای در شبکه‎های اجتماعی داشت و در ادامه فرج الله رجبی نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون عمران در گفت‎وگو با رویداد۲۴ ذیل عنوان «چند شغله بودن سرپرست صندوق بازنشستگی قابل پیگیری است/ استیضاح وزیر کار قطعی است» به این انتصاب واکنش نشان داد.

پس از بازتاب زیاد این خبر برخی از ادمین‎های کانال‎های تلگرامی اصلاح‎طلب و حامی دولت در خبری اعلام کردند توسط افرادی ناشناس از طریق تماس تلفنی با شماره ناشناس (پرایوت نامبر) تهدید شده اند که باید این خبر را حذف کنید.

در همین حال خبرنگار پویش و ادمین کانال 365 نیوز اعلام کردند افرادی مجهول‌الهویه كه خود را مأمور دادستانی معرفی کرده‌اند تهدید کرده‌اند، درصورتی‌که خبر «چندشغله بودن ابوالمشاغل وزارت كار» را حذف نکنند با آن‌ها برخورد امنیتی می‌شوند!

پس از آن پایگاه خبری رویداد۲۴ اقدام به باز نشر خبری که توسط یک سایت منتشر شده بود ذیل عنوان «تهدیدخبرنگاران‌برای‌‌خبر ابوالمشاغل‌ وزارت‌کار» کرد. غافل از آنکه اداره حقوقی وزارت کار در کمین منتقدین رسانه‎ای وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نشسته است.

از این رو اداره حقوقی وزارت کار به نیابت از وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی در احضاریه که در مورخ "دهم اسفند" به دست این رسانه رسید اقدام به شکایت و طرح دعوای حقوقی با اتهام نشر اکاذیب، انتشار اخبار کذب و تشویش اذهان عمومی صرفا بابت یک خبر «نقلی» کرد.

این شرح ما واقع شکایت وزارت کار از رویداد۲۴ است. در این میان رئیس مرکز روابط عمومی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در تناقضاتی آشکار مدعی شد: «شکایت بدلیل  انتشار خبری نادرست صورت گرفته بود». این در حالی است که اداره حقوقی وزارت کار بر اصل خبر «چند شغله بودن مدیرکل دفتر وزیر» هیچ‎گونه شکایتی نداشته و صرفا بر عدم تهدید خبرنگاران برای حذف اخبار مرتبط شکایت داشته است.

اما تناقض دیگر کردونی در بیان این مطلب است که در توضیحات خود مدعی شده است:« ۸۰ روز پیش  یکی از مدیران  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درپی انتشار اخبار کذب دریکی از پایگاه های خبری تحلیلی در خواست شکایت از مذکور به مرجع قضایی را پیگیری کرده است.» این در حالی است که ابلاغیه مربوط به دهم اسفند ماه است.

در حالی روابط عمومی وزارت کار موضوعیت این شکایت را به یک مدیر کاهش می‎دهد که در متن شکوایه اداره حقوقی وزارت کار که در یکی از شعب دادسرای فرهنگ و رسانه به ثبت رسیده، آمده است: احتراما به استحضار می رساند سردبیر یا مدیرمسئول پایگاه خبری پویش، ادمین و هدایت کننده کانال خبری تلگرامی پویش اصلاحات و همچنین گرداننده کانال خبری یا ادمین کانال خبری 365 نیوز و رویداد24 اقدام به نشر اکاذیب، تهمت و افترا نسبت به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جناب آقای دکتر علی ربیعی و مدیرکل حوزه وزارتی جناب آقای صادقی فر نموده اند...»

پس از این شکایت و بدنبال آن ابلاغیه رسمی به این پایگاه خبری، مدیرمسئول سایت خبری رویداد24 به شعبه مورد نظر مراجعه کرده و بازپرس محترم بدون سوال، بیان اتهام، عدم صدور قرار و تفهیم اتهام صرفا در چند سطر توضیح مکتوب اخذ کرد که این خود نشان از بلاموضوع بودن شکایت داشت.

در پایان باید متذکر شد پایگاه خبری رویداد۲۴ نه از بابت ترس و نگرانی و یا بیان مطالب خلاف واقع و یا هر موضوع و یا اتهام دیگر اقدام به انتشار خبر شکایت این دو مقام دولتی کرد، زیرا معتقد است اندیشه این نوع رفتارها را در عقبه فکری «عبادهای دولت» نهفته است و اساسا اداره حقوقی وزارت کار با علم به بیهوده بودن این شکایت اقدام به طرح دعوای حقوقی کرده است تا صرفا زهر چشمی از رسانه‎های منتقد خود بگیرد و حالا که پرده‎ها کنار رفته و دست‎ها رو شده علی ربیعی وزیر پرحاشیه این روزهای دولت با اقدامی که فرار به جلو محسوب می‎شود و از سر لطف و سخاوت و از منظر یک فرد مترقی اعلام به باز پس‎گیری شکایت کرده است تا شاید حداقل یک روز مانده به جلسه استیضاح خود را مدیری نقد پذیر معرفی کند.

رویداد۲۴ در وقت مقتضی به جزئیات شکایت محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور می پردازد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان