تاریخ انتشار: ۰۰:۱۸ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۵

ایران افزایش نرخ باروری را در دستور کار قرار داده است

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز سه شنبه طی سخنانی در چهل و نهمین نشست کمیسیون جمعیت و توسعه سازمان ملل متحد بر جایگاه خانواده در اجرای دستور کار جدید توسعه سازمان ملل و ضرورت حمایت جوامع و دولتها از خانواده تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، غلامعلی خوشرو که به نمایندگی از بیست و پنج کشور عضو گروه دوستدار خانواده سخن می گفت، افزود خانواده همچنان اولین و اصلی ترین حامی هر فرد از نظر اقتصادی و روحی است. خانواده در دستیابی به توسعه از جمله اهداف بین المللی توسعه ای دارای جایگاهی ویژه است.

سفیر ایران همچنین در بخش دیگری از سخنرانی امروز خود در ظرفیت ملی، ضمن تاکید بر تعهد ایران برای ریشه‌کنی فقر و نابرابری در جامعه، دستاوردهای ایران را در حوزه‌های سلامت و بهداشت به ویژه سلامت زنان و کاهش مرگ و میر کودکان و مادران برشمرد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: در حالی که مرگ و میر مادران در سال 90 از هر 100 هزار تولد 120 مورد بود، این رقم در سال 2015 به 17 مورد کاهش یافته و اصلاح سیستم درمانی کشور از سال 2014 با هدف پوشش کامل درمان و افزایش رضایت شهروندان از خدمات درمانی در جریان بوده است.

او در ادامه افزود: با توجه به تغییرات جمعیتی چند دهه گذشته و با توجه به این که جمعیت کشور رو به پیری دارد، ایران دسترسی به نرخ باروری بالاتر را در دستور کار قرار داده ضمن آن که برای رسیدگی به نیازمندی های سالمندان جامعه اقدام به تشکیل شورای ملی سالمندی کرده است.

چهل و نهمین نشست کمیسیون جمعیت و توسعه سازمان ملل با هدف بررسی سیاست های جمعیتی کشورها به ویژه پس از تصویب سند توسعه پایدار سازمان ملل متحد در سال 2015 در روزهای 11 تا 15 آوریل 2016 در مقر سازمان ملل در نیویورک در حال برگزاری است.

نظرات شما
پیشخوان