تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۵

احتمال وقوع سیلاب در استان گلستان

سازمان هواشناسی كشور روز شنبه با صدور اخطاریه ای هشدار داد: بارش شدید باران و سیلابی شدن رودخانه ها در استان گلستان و نیمه شرقی مازندران از امشب تا فردا محتمل است.

به گزارش ایرنا، بر اساس این اخطاریه كاهش دما، مواج شدن دریای خزر و بارش برف در ارتفاعات و جاده های كوهستانی گلستان از جمله دیگر پی آمدهای سامانه فعال در آسمان شمال و شمال شرق ایران است.

سازمان هواشناسی همچنین اعلام كرده است دست كم تا 48 ساعت آینده حاشیه رودخانه ها و مناطق كوهستانی شمال و شمال شرق مكان مناسبی برای تردد، توقف و برپا كردن چادر نیست.

در همین پیوند اداره كل هواشناسی گلستان با صدور اطلاعیه ای ضمن اشاره به وضعیت جوی ناپایدار و كاهش دما در حد هفت درجه سانتی گراد از مردم و مسئولان این استان خواست آمادگی لازم را برای مواجهه با شرایط جوی جدید كه بزودی این خطه شمالی را فرا خواهد گرفت، داشته باشند.

هواشناسی گلستان به استناد آخرین اطلاعات و نقشه های پیش یابی اعلام كرده است: امواج سامانه سرد بارشی از اواخر وقت امروز شنبه و بامداد فردا به این استان نفوذ كرده و موجب ناپایداری جوی تا اواخر وقت دوشنبه خواهد شد.

بر این اساس تا ظهر یكشنبه وزش شدید باد، طوفانی شدن دریای خزر، بارندگی متناوب، مه غلیظ، صاعقه و كاهش نسبی دما بین 5 تا 7 درجه سانتی گراد و برودت هوا در نواحی كوهستانی گلستان از جمله ارتفاعات قله شاهوار و دراز نو توام با ریزش برف پیش بینی می شود.

گزارش هواشناسی گلستان همچنین حاكیست وضعیت ناپایدار جوی در این استان تا اواخر وقت روز دوشنبه تداوم خواهد داشت و به سبب تداوم و شدت بارش در برخی نواحی كوهستانی و كوهپایه ای آبگرفتگی معابر و در نواحی مستعد وقوع سیل ناگهانی دور از انتظار نخواهد بود.
آسمان گرگان مركز استان گلستان ظهر امروز شنبه غبارآلود و دمای هوای آن در حد 20 درجه سانتی گراد گزارش شده .

استان گلستان در كرانه شرقی دریای خزر با افزون بر 20 هزار كیلومتر مربع مساحت حدود 1.850 میلیون نفر جمعیت در گستره 14 شهرستان دارد. 

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان