تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۵

همدردی سیدحسن خمینی با ستایش

یادگار گرامی امام با خانواده مرحومه «ستایش قریشی» دختر افغان ساکن ایران که چند روز پیش، پس از آزار و اذیت به نحوی فجیع به قتل رسید، ابراز همدردی کرد.
رویداد۲۴-یادگار گرامی امام با خانواده مرحومه «ستایش قریشی» دختر افغان ساکن ایران که چند روز پیش، پس از آزار و اذیت به نحوی فجیع به قتل رسید، ابراز همدردی کرد.

به گزارش رویداد۲۴، سید حسن خمینی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «خبر بسیار تلخ بود. و عجیب اینکه در عصر انفجار اطلاعات دیر مطلع می‌شویم. «ستایش» دختر بچه افغانی آزار می‌بیند و کشته می‌شود. از این جهت هیچ فرقی بین افغانی و ایرانی نیست ولی شاید این اتفاق اندکی تلخ‌تر و شکننده‌تر است. کسانیکه در غربت زیسته باشند و یا از «غربت کشیدگان» مصایب آن را شنیده باشند، در می‌یابند که اندوه و مصیبت در غربت سخت‌تر و دردناک‌تر است.

هر چند می‌توان گفت برادران و خواهران افغان ما در این کشور کمتر احساس غربت می‌کنند ولی باز نباید غربت را دست کم گرفت. سر بسته بگویم که ظلم، حق کشی، اجحاف و تعدی، ملیت و دین ندارند هر چند شرمندگی آن برای ما صاحب خانه‌ها می‌ماند؛ صاحب خانه‌های مسلمان و شیعیان علی و فاطمه،‌‌ همان که فرمود «الجار ثم الدار».

با خانوادهٔ «دخترکم» که مظلومانه روی در نقاب خاک کشید، همدردی می‌کنم و برای برادران و خواهران افغانی خویش که عمری را با طعم تلخ آوارگی زیسته‌اند، یک زندگی با ثبات و آکنده از سربلندی و افتخار آرزومندم.»
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان