تاریخ انتشار: ۲۲:۴۶ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

معرفی مجدد گور خر ایرانی به پارک ملی کویر مرکزی بعد از ٣٣ سال

در راستای عملیاتی کردن طرح معرفی مجدد گورخر ایرانی به پارک ملی کویرمرکزی، ظهرابی سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی و نمکی مشاور ریاست سازمان حفاظت محیط زیست از زیستگاه های مستعد اجرای مناطق مختلف در منطقه بازدید کرد.

رویداد۲۴-در راستای عملیاتی کردن طرح معرفی مجدد گورخر ایرانی به پارک ملی کویرمرکزی، ظهرابی سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی و نمکی مشاور ریاست سازمان حفاظت محیط زیست از زیستگاه های مستعد اجرای مناطق مختلف در منطقه بازدید کرد.در این سفر بازدیدی از زیستگاه‌های مختلف در منطقه از جمله چشمه پیغمبر و اطراف آن در حوزه سیاهکوه و همچنین از زیستگاه چشمه طلحه و چاه میش مست در حوزه ملک آباد انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان افزود: نظر به بررسی‌های میدانی و سوابق مطالعاتی، اجماع نظر و دیدگاه مشترک نسبت به عملیاتی نمودن طرح در حوزه دشت شمالی سیاه کوه در محدوده زیستگاه دشتی چشمه پیغمبر جمع بندی حاصل شد.

عباسعلی دامنگیر گفت: برای ارتقاء تنوع زیستی و احیاء گونه در زیستگاه قبلی خود با وجود جمعیت مناسب گور خر ایرانی در ذخیرگاه زیستکره توران نسبت به انتقال این حیوان نادر و در معرض خطر به پارک ملی کویر مرکزی تصمیم گیری لازم صورت پذیرفت که این موضوع می تواند علاوه بر ارتقاء تنوع زیستی برجاذبه های طبیعی منطقه نیز بیفزاید.

وی افزود: با اجرای طرح قلمرو زیستی این حیوان در شرق و غرب استان گسترش یافته و حضور آن باعث پویایی سایر گونه ها و تنوع زیستی پارک ملی کویر مرکزی خواهد شد.

دامنگیر در پایان عنوان کرد: این طرح قرار است بعد از سی و سه سال عدم مشاهده این گونه نادر در پارک ملی کویر در هفته محیط زیست افتتاح گردد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان