تاریخ انتشار: ۰۳:۰۹ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵

روسیه مذاكره پنهانی درباره بركناری اسد را تكذیب كرد

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام كرد كه مسكو هیچ گونه مذاكره محرمانه ای را در باره وضعیت سوریه و آینده بشار اسد رییس جمهوری این كشور انجام نداده است و نخواهد داد.

به گزارش ایرنا، لاوروف امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران در مسكو گفت: تلاش هایی انجام می گیرد تا تصمیم های شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه تخریب و نتایج مذاكرات صلح این كشور از پیش دیكته شود.

به گزارش خبرگزاری روسیا سگودنیا، وی ادامه داد: از جمله تلاش ها برای تاثیرگذاری بر روند مذاكرات سوری سوری، طرح پیش شرط و التیماتوم كناره گیری بشار اسد از ریاست جمهوری روسیه است كه غیرقابل قبول می باشد و با این رویكرد می خواهند روند حل و فصل مسائل این كشور را مختل و شورای امنیت سازمان ملل را بی اعتبار كنند.

لاوروف اظهار كرد: طرح این شایعه ها كه در جریان مذاكره پنهانی برای این موضوع (بركناری بشار اسد) پاسخ مثبت داده ایم نیز تلاشی برای بی اعتبار كردن مسكو به شمار می رود و همچنین در صددند مسئولیت شكست مذاكرات را متوجه روسیه كنند.

وزیر خارجه روسیه تاكید كرد: طراحان این سناریو امیدوارند مذاكرات به شكست بیانجامد تا همان گونه كه مقام های آمریكای گفته اند، تسلیحات جدید به گروه های ضد سوری بدهند
برچسب ها: لاوروف ، روسیه ، مسکو ، سیا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان