تاریخ انتشار: ۲۲:۲۵ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
با بررسی آمار پیش‌فروش سکه در فروردین ماه پیش‌بینی شد

تحویل روزانه ۱۸هزار قطعه سکه بهار آزادی به مشتریان بانک‌ها از نیمه اردیبشهت ماه

از نیمه اردیبهشت‌ماه و سررسید تحویل سکه‌های پیش‌فروش شده بانک‌ها، پیش‌بینی می‌شود که بانک‌ها روزانه حدود ۱۸هزار قطعه سکه بهار آزادی به مشتریان خود تحویل دهند.
رویداد۲۴ شنیده‌ها حاکی از آن است که در بازار پیش فروش سکه با سررسید یک ماهه، بیش از 1 میلیون  قطعه سکه بهار آزادی به فروش رسیده است. در حالیکه این رقم برای پیش‌فروش با سررسید سه ماهه معادل 800 هزار قطعه می‌باشد.

با توجه به قیمت پیش‌فروش یک ماهه که معادل 1 میلیون و 590 هزار تومان بود، در مجموع مبلغی معادل با یک هزار و 590 میلیارد تومان نقدینگی بابت پیش‌فروش سکه با سررسید یک ماهه توسط بانک مرکزی جمع شده است. مبلغی که برای هشتصدهزار سکه پیش‌فروش سه ماهه برابر یک هزار و 232 میلیارد تومان نقدینگی است.

بنابراین مجموع نقدینگی که برای پیش‌فروش سکه در سررسیدهای یک ماهه و سه ماهه پرداخت شده، چیزی در حدود 2 هزار و 800 میلیارد تومان است.

اگر این مبلغ را بر مجموع روزهای سررسید این پیش‌فروش‌ها یعنی بیش از 3 ماه (یا حدود 100 روز) تقسیم کنیم، به‌طور میانگین روزانه حجم 28 میلیارد تومان نقدینگی به سکه‌های طلا تبدیل می‌شود.

از طرف دیگر اگر تعداد 1 میلیون و 800 هزار سکه پیش فروش شده را بر همین تعداد روز تقسیم کنیم، روزانه 18 هزار قطعه سکه بهار آزادی تنها از درگاه پیش‌فروش سکه با سررسید یک ماهه و سه ماهه به فروش می‌رود.
منبع: اقتصاد نیوز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان