تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

نگرانی دیده بان حقوق بشر در مورد وضعیت دختر حاکم دبی

سازمان دیده بان حقوق بشر در بیانیه ای از شیخ محمد بن راشد آل مکتوم خواست، محل نگهداری دختر مفقود شده حاکم دبی را اعلام کند.

رویداد۲۴-سازمان دیده بان حقوق بشر در بیانیه ای از شیخ محمد بن راشد آل مکتوم خواست، محل نگهداری دختر مفقود شده حاکم دبی را اعلام کند.خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد، پس از آنکه یک جاسوس پیشین فرانسوی و منابع دیگر خبر فرار و سپس دستگیری «شیخه لطیفه» دختر حاکم دبی را دادند، سازمان دیده بان حقوق بشر امروز (شنبه) در بیانیه ای از شیخ محمد بن راشد آل مکتوم خواست، محل نگهداری او را اعلام کند.


دوستان شیخه لطیفه دختر محمد آل مکتوم معتقدند که وی را پس از آنکه در فوریه گذشته (اواسط زمستان 96) از امارات متحده عربی خارج شد، به دبی بازگرداندند.
شاهدان اعلام کرده اند که یگانی از گارد ساحلی هندوستان با هماهنگی امارات، لطیفه را چهارم مارس گذشته (13 اسفند) در جریان یک یورش ساحلی دستگیر کردند.
حاکم دبی، معاون رئیس امارات متحده عربی و نخست وزیر این امیرنشین است.
در بیانیه دیده بان حقوق بشر آمده است: با توجه به مدارک دال بر آنکه مسئولان امارات متحده عربی در بازداشت لطیفه دست داشته اند، اعلام نشدن مکان و وضعیت شاهزاده را می توان ناپدید شدن اجباری وی دانست.
سارا لی ویتسون مدیر بخش خاورمیانه سازمان دیده بان حقوق بشر در این باره گفت: مسئولان امارات متحده عربی باید بی درنگ مکان شیخه لطیفه را افشا کرده، وضعیت کنونی وی را شفاف و اجازه تماس او با دنیای خارج را صادر کنند.
از آوریل گذشته که آسوشیتدپرس از ناپدیدشدن دختر حاکم دبی خبر داد، این شیخ نشین از اظهار نظر علنی در مورد وضعیت شاهزاده اماراتی خودداری کرده است.
لطیفه سال 2002 نیز قصد داشت به عمان برود که از مرز با امارات متحده عربی بازگردانده شد.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان