تاریخ انتشار: ۱۸:۲۷ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

وضعیت مسلمانان روهینگیا محور اصلی کنفرانس امروز سازمان همکاری اسلامی

در چهل و پنجمین کنفرانس شورای وزرای خارجی سازمان همکاری اسلامی که از امروز شنبه در داکا پایتخت بنگلادش آغاز به کار کرد، وضعیت مسلمانان روهینگیا یکی از محورهای اصلی بحث ها و بررسی ها بود.

رویداد۲۴-در چهل و پنجمین کنفرانس شورای وزرای خارجی سازمان همکاری اسلامی که از امروز شنبه در داکا پایتخت بنگلادش آغاز به کار کرد، وضعیت مسلمانان روهینگیا یکی از محورهای اصلی بحث ها و بررسی ها بود. در این نشست دو روزه که با عنوان "ارزشهای اسلامی برای صلح پایدار، همبستگی و توسعه" امروز در داکا آغاز به کار کرد وزرای خارجه و نمایندگان 57 کشور از جمله 52 کشور عضو سازمان همکاری اسلامی و "شیخ حسینه"، نخست وزیر بنگلادش شرکت داشتند و "ام شهریار عالم"، وزیر کشور بنگلادش به خبرنگاران گفت: حفاظت از حقوق مسلمانان روهینگیا و آزادی آنها مهمترین محور کنفرانس شورای وزرای خارجی سازمان همکاری اسلامی است.

دولت بنگلادش در نظر دارد بازدید نمایندگان سازمان همکاری اسلامی از منطقه "کاگس بازار" که بیشترین تعداد پناهجویان روهینگیایی در آن اقامت دارند را فراهم کند .

هم اکنون بیش از 900 هزار مسلمان روهینگیا در اردوگاه های مهاجران در منطقه "کاگس بازار" بنگلادش حضور دارند که نزدیک به 688 هزار نفر از این تعداد پس از آغاز دور جدید خشونت ها در میانمار در اواخر ماه اوت سال گذشته به بنگلادش آمده اند.

به گفته سازمان پزشکان بدون مرز، در جریان دور جدید خشونت ها در میانمار بیش از 6 هزار و 500 مسلمان روهینگیایی کشته شده اند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما