تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
رئیس اتاق بازرگانی استان همدان:

دفاتر تجاری مشترک بین همدان و اورال روسیه تشکیل شود

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با بیان اینکه افق همکاری‌های اقتصادی و تجاری همدان و سووردلفسک روشن است، گفت: توسعه تبادلات و مراودات اقتصادی همدان و سووردلفسک نیازمند قدم‌های استوار فعالان اقتصادی دو طرف است.
رویداد24- رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با بیان اینکه افق همکاری‌های اقتصادی و تجاری همدان و سووردلفسک روشن است، گفت: توسعه تبادلات و مراودات اقتصادی همدان و سووردلفسک نیازمند قدم‌های استوار فعالان اقتصادی دو طرف است.

علی‌اصغر زبردست پیش از ظهر امروز در مراسم دیدار با فعالان اقتصادی استان همدان با هیئت روسی از استان سووردلفسک روسیه اظهار داشت: حضور هیئت روسی در همدان می‌تواند طلیعه همکاری و تبادلات بین این دو منطقه و کشور باشد که این دیدار و تعاملات می‌تواند سبب همکاری‌های اقتصادی در افق روشن بین دو کشور انجام شود.

وی افزود: بدون تردید شناخت نسبی از مزیت‌های رقابتی استان همدان در بخش‌های مختلف از سوی هیئت روسی وجود دارد که این هیئت به‌دنبال استفاده از قابلیت‌های مختلف استان در زمینه کشاورزی، نیروی انسانی ماهر و تحصیلکرده، صنعت و گردشگری است.

زبردست بیان کرد: اتاق بازرگانی استان همدان آمادگی دارد تمام ظرفیت‌های قانونی خود را جهت تسهیل مراودات تجاری بین دو کشور به کار گرفته و تعاملات موردنیاز برای ارتباطات تجاری به طرفین ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه در ایران اتاقهای بازرگانی را پارلمان بخش خصوصی نام نهاده‌اند که علت آن اهمیت و جایگاه این بخش برای کشور و دولت محسوب می‌شود، تصریح کرد: امضای دومین تفاهم‌نامه همکاری همدان و اورال می‌تواند بسترساز فعالیت و تبادلات باشد، همچنین می‌تواند با ایجاد دفاتر تجاری بین این دو استان زمینه را برای فعالیت‌های اقتصادی ایجاد کرده و مقدمات ارتباط بخش خصوصی و دولتی هر دو استان را فراهم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان عنوان کرد: واحد داوری اتاق همدان با اتکا به کارشناسان و حقوق‌دانان مجرب می‌تواند مشاوره‌های لازم را به بخش خصوصی ارائه کند تا قراردادهای محکم را برای طرفین اقتصادی فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه در عین حال اتاق بازرگانی به لحاظ قانونی می‌تواند در تهسیل صدور ویزا برای طرف روسی، رفع موانع گمرکی و حذف و اصلاح قوانین گمرکی تاثیرگذار باشد، گفت: در دوران پساتحریم، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از اهمیت دو چندان برای پیشبرد اقتصادی برخوردار شده و تلاش بیشتری برای رفع مشکلات اقتصاد و تجارت در کشور احساس می‌شود.

زبردست تصریح کرد: این انتظار وجود دارد که اتاق اورال خدمات متقابلی به تجار و بازرگانان ایرانی ارائه دهد تا خلل و خدشه‌ای به روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور وارد نشود.

وی اظهار داشت: اعضای هیئت روسی و فعالان اقتصادی استان همدان می‌توانند با اطمینان خاطر به مذاکرات برای عقد قراردادهای تجاری پرداخته و با منافع دو طرفه زمینه توسعه تبادلات اقتصادی و تجاری را فراهم کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان عنوان کرد: هیئت اقتصادی منطقه اورال متشکل از حوزه‌های مختلف تجاری و صنعتی است که انتظار بود با توجه به توانمندی همدان در بخش کشاورزی از این حوزه نیز در این سفر حضور داشته باشند چراکه با تحریم ترکیه توسط روسیه در زمینه محصولات کشاورزی همدان می‌تواند بخشی نیازهای این کشور را تامین کند.

وی افزود: فعالان اقتصادی هر دو منطقه با شناسایی نقاط وصل و پیوندهایی که می‌تواند به گسترش همکاری‌های دو جانبه منجر شود قدمهای استواری در راستای توسعه ارتباطات و تبادلات بین دو کشور بردارند.
منبع: تسنیم
برچسب ها: استان همدان ، روسیه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان