تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷

چرا ترامپ تصمیم‌گیری درباره برجام را جلو انداخت؟

یکی از مقام‌های ایالات متحده معتقد است که دلیل این اقدام غافلگیرانه رئیس‌جمهوری این کشور برای تصمیم‌گیری درباره برجام در روز سه شنبه این است که در روند انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس تاخیری پیش نیاید.

رویداد۲۴-یکی از مقام‌های ایالات متحده معتقد است که دلیل این اقدام غافلگیرانه رئیس‌جمهوری این کشور برای تصمیم‌گیری درباره برجام در روز سه شنبه این است که در روند انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس تاخیری پیش نیاید.برخی مقام‌های کاخ سفید از این‌که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا، در حساب توئیتری خود شامگاه سه‌شنبه را برای اعلام تصمیم خود مبنی بر ماندن یا خروج از برجام تعیین کرده غافلگیر شدند. ترامپ روز گذشته -دوشنبه- در حساب توئیتری خود اعلام کرد که شامگاه سه‌شنبه از تصمیم خود مبنی بر ماندن یا خروج از توافق هسته‌ای با ایران پرده خواهد برداشت. 

بسیاری از مشاوران ترامپ انتظار داشتند که او تا روز شنبه، ۱۲ می برای اعلام تصمیم خود صبر کند. یکی از مقام‌های ایالات متحده معتقد است که دلیل این اقدام غافلگیرانه ترامپ آن است که در روند انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس تاخیری پیش نیاید. تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا برای انتقال سفارت کشورش به بیت‌المقدس می‌تواند به تنش‌ها در خاورمیانه بیفزاید.

منبع: ایلنا
برچسب ها: دونالد ترامپ ، برجام
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان