تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

آغاز مذاکرات دولت کلمبیا و ارتش آزادی بخش ملی

دولت کلمبیا و ارتش آزادی بخش ملی موسوم به ELN در کوبا پنجمین دور مذاکرات را از سر گرفتند و هدفشان دستیابی به یک آتش بس جدید موقت است.

رویداد۲۴-دولت کلمبیا و ارتش آزادی بخش ملی موسوم به ELN در کوبا پنجمین دور مذاکرات را از سر گرفتند و هدفشان دستیابی به یک آتش بس جدید موقت است. دو طرف در بیانیه‌ای مشترک در هاوانا بر تداوم مذاکرات در روزهای آتی به منظور دستیابی به نتایج قوی‌تر و قاطعانه تر تاکید کردند.

گوستاوو بل، رئیس هیات دولت کلمبیا در مذاکرات با گروه چریکی ELN گفت: ما بابت مسئولیت تاریخی که برای مردم کلمبیا و جامعه بین‌الملل داریم، آگاه هستیم و باید برای گام‌هایی محکم را برای پایان دادن به درگیری‌های مسلحانه برداریم.

وی همچنین بر ضرورت این مساله تاکید کرد که جامعه کلمبیا باید نقش کلیدی در روند صلح داشته باشد و آتش بسی نهایی و قطعی به این کشور اجازه دهد تا انتخابات آتی ریاست جمهوری را در آرامش و صلح برگزار کند. ما به دنبال نتایجی قاطع هستیم. ما می‌توانیم با چنین توافقی در آینده، همزیستی صلح آمیز داشته باشیم.

پابلو بلتران، مذاکره کننده ارشد ارتش آزادی بخش ملی کلمبیا نیز گفت که پس از 101 روز آتش بس خوب و مسالمیت آمیز دو طرفه، یک توافق جدید قرار است برای انتخابات 27 مه سال جاری میلادی اجرا شود. کلمبیا در برهه‌ای سخت قرار دارد.

وی ادامه داد: تنها مسیر برای کلمبیا و برای یک راه حل سیاسی در پایان دادن به این درگیری‌ها، مذاکره است. چریک های ارتش آزادی بخش ملی کلمبیا نگران تعقیب سیاسی و خشونت علیه رهبران اجتماعی و چریک‌های سابق هستند.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان