تاریخ انتشار: ۰۷:۵۳ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
گرانی از 15 تا 85 درصد!

روزه‌داری در روزهای بی‌ثبات/ قیمت کالاها در ماه رمضان چقدر زیاد شده است؟ +جدول

مشاهده قیمت‌های مواد خوراکی در مقایسه با زمان مشابه در ماه رمضان سال گذشته نشان می‌دهد تمام کالاها از 15 تا 85 درصد افزایش قیمت داشته‌اند.
قیمت ماه رمضان

رویداد۲۴ همواره در ماه مبارک رمضان مصرف برخی از کالاهای خوراکی افزایش پیدا می‌کند و با توجه به اینکه رمضان در 6 ماه اول سال رخ داده فاصله بین سحری تا افطار بلندتر شده، طبیعی است روزه‌داران خوراکی‌هایی کنند که بیشترین انرژی را به آنها برسانند، اما این همه ماجرا نیست و افزایش عجیب قیمت‌ها در ماه رمضان نه اجازه رساندن بیشترین انرژی را به روزه‌داران می‌رساند، نه آنکه انرژی مورد نیاز.

افزایش قیمت برای پوشش هزینه‌‎ها


با توجه به رکود حاکم در بازار و نوسان‌های ارزی تقریبا قیمت تمامی کالاها دستخوش تغییر شده این در حالیست که تمامی فعالان صنفی بر رکود حاکم بر بازار تاکید دارند و به صورت صریح بیان کرده‌اند که با افزایش قیمت کالا سود تولیدکننده و فروشنده افزایش پیدا نکرده بلکه فقط برای پوشش هزینه‌ها بوذده است اما این افزایش قیمت‌ها هر کدام داستان خاصی دارد اما فصل مشترک آنها افزایش قیمت دلار است!

رییس اتحادیه کله‌پزان: کله‌پزی‌ها بخاطر ضرر تعطیل شده‌اند


حسین رواسی رییس اتحادیه کله‌پزان مهمترین علت افزایش قیمت را کمبود کله و پاچه خام در بازار می‌داند؛ آنچنان که به گفته رواسی طی یکسال اخیر برخی از کله‌پزی‌ها به سبب افزایش قیمت و کاهش مشتری مجبور شده‌اند کسب و کار خود را تعطیل کنند.

رواسی به رویداد۲۴ می‌گوید: ما واردات گوشت داریم اما کله‌پاچه خیر. در ماه‌های اخیر نیز واردات دام به حداقل رسیده است و الا این افزایش قیمت هیچ توجیه اقتصادی ندارد.

رییس اتحادیه فروشندگان لبنیات: تا 6 ماهه اول سال قیمت‌ها دوباره افزایش می‌یابند!


علی رجبی رییس اتحادیه فروشندگان لبنیات نیز با اشاره به افزایش هزینه از جمله حقوق دستمزد به رویداد۲۴ گفت: ما ابتدای سال 20 درصد قیمت‌های خود را افزایش دادیم و به طور حتم تا پایان ماه مبارک دیگر افزایش نخواهیم داشت، اما پیش‌بینی ما این است که در 6 ماه اول سال مجبور شویم قیمت ها را دوباره افزایش دهیم.

بهره‌مند رییس اتحادیه قنادان: مواد اولیه گران شده است

بهرمند رییس اتحادیه قنادان نیز با اشاره به افزایش هزینه‌ها به رویداد۲۴ می‌گوید: ما سال گذشته تخم مرغ را کارتنی حدود 60 هزارتومان خریداری می‌کردیم، اما این قیمت الان به 85 هزار تومان رسیده است، ضمن آنکه روغن نیز به صورت هفته‌ای افزایش قیمت دارد و این روزها تهیه آن هم سخت شده است.

دبیرکل انجمن خرما: چیدن خرما صرفه اقتصادی ندارد

علی موسوی دبیر کل انجمن خرما ایران نیز با اشاره به خشکسالی گفت: بسیاری از باغات کرمان خشک شده یا به دلیل بالا رفتن هزینه‌ها اصلا چیدن خرما از نخل صرفه اقتصادی ندارد.

در جدول زیر قیمت‌ها مواد خوراکی که بیشتر در ماه رمضان مصرف می‌شود، نسبت به رمضان سال گذشته بررسی شده است. منبع این قیمت‌ها اعلام‌های رسمی روسای اتحادیه‌ها بوده است.

روزه‌داری در گرانی بازار/  +جدول
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان