تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

افزایش 70 درصدی مصرف برق مساجد بعد از رایگان شدن/ ایران 4 برابر اروپا برق مصرف می کند

در مصرف خانگي نيز در ايران چهار برابر كشورهاي اروپايي و در مصارف غيرخانگي نيز چهار برابر اروپايي ها مصرف به ثبت رسيده است.
رویداد۲۴-در مصرف خانگي نيز در ايران چهار برابر كشورهاي اروپايي و در مصارف غيرخانگي نيز چهار برابر اروپايي ها مصرف به ثبت رسيده است. مشاور مديرعامل شركت توانير گفت: همزمان با اجراي طرح رايگان شدن مصرف برق در مساجد، ميزان مصرف انرژي 70 درصد افزايش يافت.

به نقل از پايگاه خبري توانير، بيگلري در همايش مديريت مصرف برق كه با حضور علما، ائمه جمعه و جماعات در بندرعباس برگزار شد، با اشاره به تاكيدات دين مبين اسلام در رابطه با اسراف و تبذير، اظهار كرد: بهينه سازي مصرف يكي از اهرم هاي اقتصاد مقاومتي است.

وي افزود: در شرايط كنوني مملكت، بيش از هر زمان ديگر ضرورت دارد كه در زمينه مديريت و بهينه سازي مصرف انرژي اقدام اساسي صورت گيرد. دكتر بيگلري با استناد به رهنمودي از رهبر معظم انقلاب، عنوان كرد: از همه ظرفيت ها و پتانسيل ها بايد براي تحقق اين مهم استفاده شود.

وي با اذعان به اينكه در بحث مديريت مصرف انرژي، هدف درست، صحيح و منطقي مصرف كردن است نه كاهش مصرف، خاطرنشان كرد: در حال حاضر همه شهرنشينان و 99 درصد از جوامع روستايي كشور از نعمت برق برخوردارند درحالي كه يك ميليارد و 200 ميليون نفر در دنيا از داشتن انرژي الكترونيكي محروم هستند.

مدرس دانشگاه شهيد بهشتي با يادآوري اينكه كشور ما يك درصد جمعيت جهان را در بر مي گيرد اما در مصرف انرژي 2 درصد مصرف در ايران اتفاق مي افتد، به شدت انرژي به عنوان يك شاخص در مقايسه با دنيا اشاره كرد و گفت: شاخص شدت انرژي در ايران 14 و 7 صدم كشور ژاپن، 6 و نيم برابر كشورهاي آمريكاي لاتين و سه و نيم برابر تركيه است.
وي افزود: در مصرف خانگي نيز در ايران چهار برابر كشورهاي اروپايي و در مصارف غيرخانگي نيز چهار برابر اروپايي ها مصرف به ثبت رسيده است.

بيگلري ادامه داد: مصرف سوخت در دنيا هر 40 سال يكبار دو برابر مي شود اما در ايران هر 10 سال اين اتفاق رخ مي دهد. وي در بخش ديگري از سخنان خود به طرح رايگان شدن مصرف انرژي در مساجد اشاره و بيان كرد: از زماني كه بحث رايگان شدن مصرف انرژي در مساجد مطرح شد، ميزان مصرف انرژي 70 درصد افزايش يافت كه اين موضوع جاي بسي تاسف دارد.

اين استاد دانشگاه به جايگاه و دامنه تاثيرگذاري علما، روحانيون و مبلغين در بين اقشار مختلف اشاره و تاكيد كرد: اسراف در مصرف انرژي از منظر مباني ديني امري مذموم و نكوهيده است و ضرورت دارد كه مبلغين در ايام تبليغي ماه رمضان آثار و پيامدهاي آن را براي مردم تببين كنند.
برچسب ها: مسجد ، برق ، انرژی ، توانیر ، رویداد24
نظرات شما
پیشخوان