تاریخ انتشار: ۲۳:۰۷ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵

58.4 میلیارد پوند ارزش دارایی خانواده سلطنتی انگلیس

رویداد۲۴-گزارش موسسه انگلیسی «کانسالتنسی برند فایننس' که همزمان با نودمین سالگرد تولد ملکه الیزابت منتشر شد موید آن است که ارزش دارایی خانواده سلطنتی این کشور در حدود 58.4 میلیارد پوند ( معادل 84 میلیارد دلار) است.

 براساس برآورد موسسه ' كانسالتنسی برند فاینس' كه روز جمعه در نشریه 'اینترنشنال بیزنس تایمز' منتشر شد، ثروت یاد شده شامل 21 میلیارد پوند دارایی های ملموس مانند مجموعه گنجینه خزانه سلطنتی، املاك خصوصی و املاك سلطنتی و همچنین 37 میلیارد و 400 میلیون پوند دارایی های نامشهود است.
براساس برآورد یاد شده، خانواده سلطنتی انگلیس سالانه 1.64 میلیارد دلار به دلیل فعالیت شان در زمینه گردشگری، فروش حكم های سلطنتی( وارانتی رویال ) و ارزش افزوده املاك شان، به اقتصاد این كشور می افزایند.
حكم های سلطنتی همانند یك نشان به بسیاری از شركت های تجاری فروخته می شود و آنها می توانند آن بر روی تولیداتشان الصاق كنند و این احكام به این معنا است كه خانواده سلطنتی از این تولیدات به دلیل كیفیت بالای آنها استفاده می كنند.
موسسه كانسالتنسی برند فاینس در همین حال گفته است كه برآورد ارزش دارایی های خاندان سلطنتی انگلیس تا حدی پیچیده است، زیرا برخی از دارایی ها تحت مالكیت خصوصی قرار دارد و برخی دیگر مانند املاك سلطنتی، به نمایندگی از مردم انگلیس متعلق به ملكه این كشور است.
در همین حال مخالفان نظام سلطنتی در انگلیس، ارقام متفاوتی را درباره ارزش دارایی های خانواده سلطنتی این كشور اعلام كرده اند و این موضوع را تكذیب می كنند كه خاندان سلطنتی انگلیس، باعث رونق گردشگری و اقتصاد در این كشور شده است.
در سال گذشته میلادی كمپین گروه جمهوری خواه انگلیس در گزارشی مدعی شد كه هزینه هر یك از مقامات خاندان سلطنتی برای مالیات دهندگان انگلیسی به طور میانگین 18.7 میلیون پوند است كه بسیار بالاتر از هزینه مقامات سایر كشورهای جهان است.
در مورد میزان ثروت شخصی الیزابت دوم، ملكه انگلیس برآوردهای مختلفی صورت گرفته و در سال 2011 میلادی، ملكهٔ الیزابت با 300 میلیون پوند دارایی اثبات‌ شده، در رده 257 «فهرست ثروتمندترین‌های بریتانیا» قرار گرفت.

منبع: ایرنا
برچسب ها: دارایی ، پوند ، ارزش
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان