تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

شعله جنگ تجاری بین آمریکا و چین موقتاً متوقف شد

مقامات چین اعلام کردند: در پی توافق با آمریکا دو کشور فعلاً برنامه اعمال تعرفه متقابل را متوقف کردند، رسانه های چینی هم این اقدام را تسلیم نشدن چین در برابر آمریکا عنوان کردند.

رویداد۲۴-مقامات چین اعلام کردند: در پی توافق با آمریکا دو کشور فعلاً برنامه اعمال تعرفه متقابل را متوقف کردند، رسانه های چینی هم این اقدام را تسلیم نشدن چین در برابر آمریکا عنوان کردند. مقامات چینی امروز با تحسین توافق با آمریکا برای توقف طرح اعمال تعرفه متقابل و به اصطلاح جنگ تجاری این اقدام را به نفع دو طرف بود.

رسانه‌های چینی این توافق را نشانه‌ای از عدم تسلیم چین در برابر آمریکا عنوان کرده‌اند.این اقدام در آمریکا واکنش‌های متفاوتی را در پی داشت.

برخی از شرکت‌های آمریکایی از چنین توافقی خوشحال شده و اعلام کردند که این مسئله چشم‌انداز آسیب به روابط تجاری دو کشور را بهبود می‌بخشد اما برخی دیگر از کارشناسان ‌آمریکایی معتقدند این اقدام شرایط را برای مقابله با سیاست‌های مشکل‌آفرین چین برای واشنگتن سخت‌‌تر می‌کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد: پس از توافق چین و آمریکا برای بستن توافق تجاری فراگیرتر جنگ تجاری بین دو کشور فعلاً متوقف شده است و دو طرف تعرفه گمرکی وارداتی اعمال نخواهند کرد.

روز شنبه پکن و واشنگتن از برنامه خود برای ادامه مذاکره خبر دادند و گویا چین قرار است با واردات بیشتر محصولات کشاورزی و حامل‌های انرژی بخشی از کسری تراز تجاری آمریکا با چین را جبران کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرده است که دو طرف متوجه شده‌‌اند که انجام توافق به نفع همه است.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان