تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

رضا کیانیان درباره داعشی‌ها چه گفت؟

رضا کیانیان گفت که فاشیست‌ها موزه‌ها را نابود نکردن ولی داعشی‌ها این کار را کردن!
رویداد24- رضا کیانیان گفت که فاشیست‌ها موزه‌ها را نابود نکردن ولی داعشی‌ها این کار را کردن!

این هنرمند که شامگاه 4 اردیبهشت ماه پس از نمایش مستند «موزه لوور» به کارگردانی الکساندرسوکوروف در موزه ملی ایران سخن می‌گفت‌ با اشاره به این مستند گفت: هیچ وقت در زندگی فکر نمی‌کردم روزی برسد که بخواهم بگویم، فاشیست‌ها یک چیز خوب هم دارند؛ آنها موزه‌ها را خراب نکردن اما داعشی‌ها این کار را کردن!

مستند موزه‌ی لوور ساخته «الکساندر سوکوروف»، کارگردان مشهور روسیه که این روزها برای جشنواره‌ی جهانی فجر در ایران به سر می‌برد، با حضور هنرمندان و برخی مسوولان سینمایی و میراث فرهنگی و موزه‌داران و با حضور این کارگردان به نمایش درآمد و پس از آن الکساندر سوکوروف سخنرانی کرد.

بنا بر این گزارش، در ادامه مهمانی شامی به همت رایزنی فرهنگی سفارت فرانسه برپا شد.

در ابتدای این ضیافت شام، رضا میرکریمی دبیر جشنواره‌ی جهانی فجر در سخنانی از همکاری که بین این جشنواره و رایزن فرهنگی سفارت فرانسه وجود دارد، ابراز خرسندی کرد.

او با اشاره به مستندی که از موزه لورو به نمایش درآمد، ادامه داد: آنچه اهمیت دارد،این است که یک کارگردان روس درباره‌ی موزه لوور، فیلم ساخته بود و در ادامه آن فیلم در موزه ایران باستان به نمایش درآمد و این اتفاق شاید برای ما درس باشد که میراث فرهنگی مرز نمی‌شناسد.

در ادامه سفیر فرانسه در ایران در سخنانی ضمن خوشامدگویی اظهار خرسندی کرد که شروع فعالیت‌اش در ایران با یک رویداد فرهنگی اتفاق افتاده است.

او همچنین گفت: طی این چند روز متوجه شدم که مردم ایران و فرانسه نقاط مشترک دارند،خصوصا علاقه‌شان به فرهنگ و هنر.

سفیر فرانسه در ایران در پایان سخنانش برای همکاری بخش رایزنی فرهنگی سفارت فرانسه با سازمان‌های فرهنگی هنری در ایران اعلام آمادگی کرد.

در این مهمانی هنرمندانی چون نیکی کریمی،فرشته طائرپور،سیف‌الله صمدیان، غزل شاکری، غلامرضا موسوی، مجید مظفری،رضا کیانیان و.... حضور داشتند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان