تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
در توئیتر منتشر شد

تشکر سپنتا نیکنام از رئیسان دو قوه و انتقاد به برخی نهادها

در پی سخنرانی روحانی و پیام علی لاریجانی، سپنتا نیکنام در توئیتی از این افراد تشکر و از بعضی نهادها انتقاد کرد.

رویداد۲۴ در تویت سپنتا نیکنام آمده است «آقایان روحانی و لاریجانی، به خود بالیدم که رییس جمهور و رییس مجلس کشورم به حقوق دیگر ادیان احترام می گذارند. اما متاسفانه پیام عملی دیگر نهادها درباره حقوق اقلیت ها را بیشتر درک کردم. از قدیم گفته اند شنیدن کی بود مانند دیدن»
روز گذشته ر دیدار صمیمی با علما و فرهیختگان اهل سنت، گفت: بارها در سخنرانی‌ها و در هیأت دولت تأکید کردم که احساس می‌کنم، جوانان، زنان و اقلیت‌های قومی و مذهبی هر سه در مظلومیت هستند و امروز این سه گروه گله‌مند هستند و در بسیاری موارد نیز حق هم با آنها است؛ لذا باید زمینه را برای حضور، بروز و مدیریت آنها بیش از پیش فراهم کنیم و دولت در این زمینه مصمم است.
روحانی افزود: زنان کشورمان هم در بیان مطالبات خود حق دارند چرا که از بسیاری از شایستگی‌ها برخوردارند و در این راستا تفاوت‌های جنسی نمی‌تواند قابل قبول باشد و برای اقوام، اقلیت‌ها و مذاهب هم همین مطالب صدق می‌کند.
رئیس جمهور افزود: انسان ناراحت می‌شود از اینکه ببیند یک نفر غیر مسلمان و از اقلیت در کشور در انتخاباتی رأی مردم را به خود جلب می‌کند، اما بعد درباره حضور او در آن جمع یا شورایی که انتخابات در آن انجام شده، شک و شبهه ایجاد می‌شود. البته مجلس شورای اسلامی در این زمینه گام‌های خوبی برداشته و امیدوارم موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم که با قدم‌های مثبتی که برداشته می‌شود، به نتیجه مطلوب برسد.
رئیس مجلس هم روز گذشته پیام ویژه ای برای نشست زرتشتیان در استرالیا صادر کرده بود. در این پیام آمده بود خداوند بزرگ را سپاسگزارم که به مناسبت این گردهمایی معنوی توفیق یافتم مراتب احترام خویش را به شما ادا کرده و بتوانیم گامی در جهت پاسداشت مهربانی و نیک رفتاری و اندیشه پاک برداریم. ایرانیان یکتاپرست از دیرباز با آزاد اندیشی، عقلانیت و با وجدانی پاک به دنبال حق و آرمان های نیک بودند و در گسترش آن به درستی کوشیده اند. گفتگوی پیروان ادیان الهی با نگاه انسانی و آموزه های بر آمده از دین در شناخت معرفت و گسترش آرامش و اخلاق همواره شایسته تقدیر است. این گفتگوها می تواند زمینه سازندگی پیوند خورده با صلح و ثبات جهانی بدون تنش و با نگاهی توام با اعتدال و برابری باشد که هدف ادیان الهی نیز بر همین مدار است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان