تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

چند درصد کودکان ایرانی به مهد کودک نمی‌روند؟

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، با بیان اینکه ۸۸ درصد کودکان ایرانی به مهد کودک نمی‌روند، گفت: در حال حاضر ۱۳۰ هزار ظرفیت خالی مهدکودک در کشور وجود دارد در حالیکه محدودیتی در توسعه مهد‌ها در کشور وجود ندارد.
رویداد۲۴-مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، با بیان اینکه ۸۸ درصد کودکان ایرانی به مهد کودک نمی‌روند، گفت: در حال حاضر ۱۳۰ هزار ظرفیت خالی مهدکودک در کشور وجود دارد در حالیکه محدودیتی در توسعه مهد‌ها در کشور وجود ندارد.

محمد نفریه افزود: توصیه جهانی این است که ۷۰ درصد کودکان از خدمات آموزشی پیش دبستانی و مهد کودک استفاده کنند، اما در ایران فقط ۱۲ درصد کودکان در کشور از خدمات مهد‌های کودک استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: علت اینکه در کشور‌های دیگر، کودکان بیشتر از مهد‌ها استفاده می‌کنند این است که دولت برای مهدها، یارانه‌هایی مانند پرداخت بیمه پرسنل در نظر می‌گیرد چرا که حاشیه سود مهد‌های کودک پایین است.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، گفت: عواملی مانند معافیت‌های مالیاتی، وام‌های کم بهره و طولانی مدت و پرداخت یارانه‌های مستقیم - بطور مثال پرداخت ۴۰ تا ۶۰ درصد شهریه - می‌تواند در افزایش شمار کودکانی که به مهد می‌روند، تاثیر داشته باشد.

نفریه افزود: از حمایت‌های ما از شهریه‌ها می‌توان به توزیع یک وعده غذای گرم در تمام روستامهد‌ها اشاره کرد و اینکه درصدی از شهریه کودکان گروه هدف بهزیستی مانند زنان سرپرست خانوار پرداخت می‌شود. خوشحال می‌شویم که برای توسعه مهد‌های کودک از وام‌های کم بهره اشتغال استفاده کنیم.
منبع: ایرنا
برچسب ها: خدمات ، مهدکودک ، کودکان ، پیش
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان