تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
علی جنتی:

بعضی وزرا با نمایندگان پرتوقع مجلس معامله می‌کنند

علی جنتی در گفت و گویی با روزنامه اعتماد گفت برخی وزیران برای آنکه از سوال و استیضاح دور بمانند با نمایندگان مجلس معامله می کنند

رویداد ۲۴ علی جنتی وزیر ارشاد دولت اول روحانی در پاسخ به این سوالقریب به دو سال از پایان حضور شما در دولت حسن روحانی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد می‌گذرد. حالا که مدتی است از دور به دولت روحانی نگاه می‌کنید در حالی که مدتی عضو دولت بوده‌اید و با همه اختیارات و محدودیت‌های قوه مجریه از نزدیک آشنایی دارید احتمالا نگاه انتقادی واقع‌بینانه‌تری داشته‌باشید. با این شرایط اولین یا مهم‌ترین نقد شما نسبت به دولت دوازدهم ‌چیست؟ گفته است که نسبت به دولت به معنای قوه مجریه انتقاد خاصی ندارم اما دولت از اجزا و اعضای کابینه تشکیل شده است. اعضای کابینه هم متفاوت هستند. برخی بسیار با‌انگیزه هستند و کار خود را می‌دانند، ‌از نیروهای توانمند و همراه دولت استفاده می‌کنند، در کارشان هم موفق هستند.

برخی هم هستند که انگیزه کمتری دارند یا خودشان را در ایفای مسوولیت ناتوان می‌بینند یا در انتخاب معاونان و مدیرانی که به کار گرفته‌اند از نیروهای توانمند و با‌کفایت استفاده نمی‌کنند یا با برخی از نمایندگان پرتوقع مجلس معامله می‌کنند و برای اینکه به دور از سوال یا استیضاح بمانند باج‌های سنگینی به نمایندگان مجلس می‌دهند و برخلاف سیاست‌های رییس‌جمهور عمل می‌کنند.

این موضوعات باعث شده که دولت نتواند به وظیفه و رسالتی که بر دوش دارد، عمل کند و انتظارات رییس‌جمهور از اعضای کابینه به طور کامل محقق نشود. ایشان گاهی از برخی اعضای دولت گلایه‌هایی دارد به این دلیل که آنچه ایده‌آل او‌ست، تحقق پیدا نمی‌کند.
برچسب ها: علی جنتی ، مجلس ، دولت ، استیضاح
نظرات شما