تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

نقوی حسینی: با پیوستن به FATF خود تحریمی کرده‌ایم

نماینده مردم ورامین در مجلس دهم گفت: پیوستن به FATF تاثیری بر رفع تحریم ها ندارد و در واقع خودتحریمی انجام می دهیم.

رویداد۲۴-نماینده مردم ورامین در مجلس دهم گفت: پیوستن به FATF تاثیری بر رفع تحریم ها ندارد و در واقع خودتحریمی انجام می دهیم.

سید حسین نقوی حسینی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 20 خردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی حدود 60 کشور با حق تحفظ عضو کنوانسیون شدند اما نتوانستند از آن حق استفاده کنند به عنوان مثال مصر برای استفاده از حق تحفظ در نظر گرفته شده با مخالفت هلند مواجه شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عضویت در کنوانسیون مذکور الزاماتی را در چارچوب تعیین شده توسط دشمنان برایمان رقم می زند به عنوان مثال اختیارات نظام پولی و مالی را با پیوستن به این کنوانسیون محدود می کنیم لذا آن وقت نمی توانیم با تحریم ها مقابله کنیم.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون قانون داماتو، برجام، کاتسا و غیره در حال اجرا شدن است، افزود: بنابراین پیوستن به FATF تاثیری بر رفع تحریم ها ندارد و در واقع خودتحریمی انجام می دهیم.

این نماینده مردم در مجلس گفت: اطلاعات کامل کشور مطابق با بلایی که در سوئیفت سرمان آمد در اختیار غربی ها قرار می گیرد؛ در واقع نهادها، ارگان های کشور به دو بخش تقسیم می شود که براین اساس نهادهایی که تحریم نشده اند نمی‌توانند با نهادهای تحریم شده همکاری داشته باشند.

وی اظهار کرد: ایران با مذاکره مخالف نیست اما باید بدانیم عضو چه کنوانسیونی می شویم از این رو کنوانسیون مذکور ما را به بن بست می رساند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: براساس برخی اخبار حاصله شورای امنیت ملی نیز در این خصوص به جمع بندی نرسیده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس دهم خاطرنشان کرد: باید یادآور شد وزارت خزانه داری آمریکا جزو چارت سازمانی FATF است.

منبع: خانه ملت
برچسب ها: حسینی
نظرات شما
پیشخوان