تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
شهاب الدین بیمقدار

حکومت‌ها با اعتماد عمومی پایدار می‌مانند/ دادن مجوز برای برگزاری تجمعات قانونی اعتماد عمومی را بالا می‌برد

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: حکومت‌ها با اعتماد عمومی پایدار می‌مانند و اگر این اعتماد از بین رود با برخورد نیز نمی‌توان حکومت‌ها را پایدار کرد.
رویداد۲۴ - شهاب‌الدین بی‌مقدار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تعیین محل‌های برگزاری تجمعات قانونی از سوی هیات وزیران اظهار داشت: وزارت کشور باید در برگزار شدن تجمعات قانونی نیز گام بردارد و این امر را اجرایی کند. من شخصا این حرکت هیات وزیران را به رییس‌جمهور تبریک می‌گویم. وزارت کشور و معاونان سیاسی آن نیز باید تلاش کنند تا مجوزها برای برگزاری تجمعات قانونی به راحتی داده شود.

وی در ادامه گفت: باید از سختگیری‌های بی‌مورد در دادن مجوز پرهیز شود چرا که یکی از پایه‌های دموکراسی این است که مردم حق اظهارنظر داشته باشند.

نماینده مردم تبریز ادامه داد: دادن مجوز برای برگزاری تجمعات قانونی می‌تواند اعتماد عمومی را بالا ببرد و حکومت‌ها با اعتماد عمومی پایدار می‌مانند. اگر اعتماد عمومی از بین برود با برخورد نیز نمی‌توان حکومت‌ها را پایدار کرد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در پایان گفت: نیروی انتظامی نیز باید در این زمینه هماهنگی لازم را داشته باشد و تا جای ممکن با مردم با عطوفت برخورد کند.


نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان