تاریخ انتشار: ۱۷:۴۶ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

اشرف غنی دستور حمله به تروریستها را صادر کرد

رویداد24-محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در دیدار با مدیران ریاست عمومی امنیت ملی این کشور دستور حمله همه جانبه به تروریستها را صادر کرد.
به نقل از «بی بی سی»، در خبری که امروز از سوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان به رسانه‌ها ارسال شد، به نقل از رئیس جمهور این کشور آمده است: «عرصه فعالیت تروریست ها را تنگ سازید، در دل‌های شان رعب و ترس ایجاد کنید، راه‌های رفت و آمدشان را مسدود نموده، منابع مالی شان را بخشکانید و از طریق عملیات‌های زمینی و هوایی مکان‌های تجمع آنان را تخریب و آنان را نابود سازید.

 غنی در این دیدار که عصر روز گذشته در کاخ ریاست جمهوری افغانستان انجام شد، گفت: در زمینه تعریف دوست و دشمن ابهامات از میان برداشته شده و آنهایی‌ که علیه نظام افغانستان شورش می‌کنند، دشمنان افغانستان هستند.

وی به مسئولین امنیتی افغانستان گفت: آنهاییکه نیروهای امنیتی و دفاعی و هموطنان بی‌گناه افغانستان را شهید نمودند، حملات تروریستی را انجام داده و مرتکب جرم‌های سنگین گردیدند، بر اساس تصمیمات ارگان‌های عدلی و قضایی کشور اعدام خواهند شد.

 غنی تاکید کرد که گروه داعش و تروریست های دیگر که کودکان، زنان، بزرگان و هموطنان بی‌گناه افغانستان را می‌کشند؛ نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، آنان را در خاک این کشور نابود خواهند کرد.

 وی در ادامه گفت: در هجده ماه گذشته افغانستان در راستای تامین صلح تلاش‌های کافی نموده، اما آنان (مخالفان) صلح را رد کردند و هفته گذشته همکاران شما و شهروندان غیر نظامی را به شهادت رساندند، زیرا آنان یاغیان و مجرمان هستند.

 لازم به ذکر است که در حمله خونین سه‌شنبه گذشته در کابل۶۴ نفر کشته و ۳۴۷ نفر زخمی شدند.

 افزون بر این رئیس جمهور افغانستان تأمین امنیت شاهراه‌ها را معیار عمده اعتماد مردم در زمینه تامین امنیت خواند و گفت که تامین امنیت طرح انتقال گاز ترکمنستان به هند(پروژه تاپی) از مسئولیت های نیروهای امنیتی افغانستان است.

گفتنی است که غنی دیروز نیز در مجلس نمایندگان این کشور سخنرانی و خط مشی جدید دولتش را در ارتباط با طالبان، روند صلح و رابطه با  را پاکستان توضیح داد و از طالبان با عنوان گروه تروریستی نام برد و از برخورد جدی‌تر دولت با این گروه و اجرای حکم اعدام شماری از اعضای زندانی آنان خبر داد.
منبع: مهر
برچسب ها: اشرف غنی ، ترور ، حمله
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان