تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۰۱ تير ۱۳۹۷

پاکسازی حاشیه رودخانه کن از زباله

صبح امروز و با حضور جمعی از مسئولان ، ورزشکاران، شهروندان و علاقمندان به طبیعت، حاشیه رودخانه کن از زباله پاکسازی شد.

رویداد۲۴-صبح امروز و با حضور جمعی از مسئولان ، ورزشکاران، شهروندان و علاقمندان به طبیعت، حاشیه رودخانه کن از زباله پاکسازی شد.محمد حسین بازگیر معاون مدیرکل و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه این برنامه پاکسازی با محوریت اداره کل ورزش و جوانان استان تهران  و با حضور حدود هزار نفر از  اقشار مختلف جامعه بویژه ورزشکاران ملی برگزار شد، افزود: ورزش یک مدرسه برای تمرین زندگی است و می تواند سبک زندگی پرنشاط و سالم را در جامعه اشاعه دهد.

وی با بیان اینکه از ظرفیت ورزشکارانی که چهره های شاخص و شناخته شده هستند باید برای گسیل جامعه به سمت توسعه پایدار و حفظ محیط زیست بهره برد، اظهار داشت: با توجه به وجود صخرها و شیب های تند و محیط خشن این منطقه به لحاظ توپوگرافی، همه مردم با نشاط و انگیزه در حال جمع آوری زباله و پاکسازی محیط از زباله ها هستند و این چیزی است که ما به آن نیاز داریم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران  ادامه داد: همین روحیه نشاط و انگیزه مردم موضوعی است که ما را به سرمنزل مقصود یعنی توسعه پایدار و حفظ محیط زیست می رساند.

بازگیر در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه گردشگرانی که به حاشیه این رودخانه می آیند دو دسته اند، گفت: دسته اول گردشگرانی هستند که محیط زیست را درک  کرده و همراه آن هستند ونه تنها آسیبی به محیط زیست وارد نمی کنند بلکه آن را از آلودگی ها پاک می کنند و دسته دوم متاسفانه ملاحظات زیست محیطی را در گردشگری رعایت نکرده و به محیط زیست آسیب می رسانند.

وی تصریح کرد: همه ما در مقابل خداوند،خودمان ، دیگران ، محیط زیست و طبیعت مسئولیم و باید به مسئولیت های اجتماعی خود عمل کنیم و باید تلاش کنیم این موضوع در جامعه احیاء شود .

بازگیر با اشاره به اینکه شعار امسال روز محیط زیست در دنیا شکست آلودگی های پلاستیک عنوان شد، گفت: آلودگی پلاستیک تمام دنیا از خشکی و اقیانوسها را در بر گرفته و برگزاری این گونه برنامه ها و دیگر مناسبهای زیست محیطی برای یادآوری مسئولیتهای ما نسبت به طبیعت و محیط زیست است و امیدوارم که همه ما این موضوعات را دنبال و سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

این گزارش می افزاید در مراسم امروز که با حضور چهره های ورزشی و پیشکسوتان ورزش کشور همچون منصور برزگر، مهدی مهدوی کیا ، ادموند بزیک و جمعی از قهرمانان کاراته کشور برگزار شد، در حدود ۱۰ تن زباله از چهره طبیعت جمع آوری شد.

گفتنی است رودخانه کن از ارتفاعات امام زاده داوود سرچشمه گرفته و به طول ۲۲ کیلومتر تا رودخانه شور ادامه پیدا می کند و با توجه به اینکه  پرآب ترین رودخانه تهران  است یکی از اصلی ترین مولفه های زیست محیطی شهر تهران محسوب می شود.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان