تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

سردار دهقان وارد مسكو شد/ نشست بین المللی امنیت و رایزنی دفاعی در دستور كار

سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران بنا به دعوت سرگئی شویگو همتای روسی خود شامگاه سه شنبه در راس یك هیات برای شركت در نشست بین المللی امنیت مسكو و رایزنی های دفاعی در حاشیه این اجلاس وارد پایتخت روسیه شد.
  براساس برنامه اعلام شده، پنجمین همایش بین المللی امنیت مسكو با حضور 500 شركت كننده از جمله وزیران و معاونان وزارت خانه های دفاع، رییسان ستاد كل نیروهای مسلح و كارشناسان از كشورهای مختلف فردا (چهارشنبه) با حضور هیات ایرانی گشایش می یابد.

افزون بر مبارزه با تروریسم به عنوان محوراصلی نشست امسال، مسائل امنیتی منطقه آسیا و اقیانوس آرام، ثبات جهانی و همكاری های نظامی از دیگر محورهای مورد بررسی در این نشست اعلام شده است.

وزیر دفاع ایران همچنین در حاشیه این نشست بین المللی دیدارهای دو جانبه ای انجام خواهد داد.
شركت ایران در نشست بین المللی امنیت از اینرو برای مسكو اهمیت بسیاری دارد كه دو كشور راهبرد مشترك ضد تروریستی اتخاذ كرده اند و توانسته اند مانع پیشروی خطر تروریسم در خاورمیانه شوند، زیرا جلوگیری از گسترش آن بویژه به سمت جمهوری قفقازی روسیه از اولویت های این كشور به شمار می رود.

از سوی دیگر، حضور هیات ایرانی در نشست بین المللی امنیت مسكو كه موضوع اصلی آن مبارزه با تروریسم است نیز نشانه اراده دو كشور برای همكاری های دفاعی دوجانبه و پیشرفت همگرایی های منطقه ای است كه راهبرد ضد تروریستی مشتركی را در خاورمیانه اتخاذ كرده اند.

وزیران دفاع ایران و روسیه تاكنون چندین دور در پایتخت های دو كشور مذاكره كرده اند و آخرین سفر سردار دهقان به مسكو دی ماه گذشته انجام شد كه در جریان آن با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در كاخ كرملین مذاكره كرد و مدت كوتاهی پس از آن نیز شویگو برای ادامه مذاكرات راهی تهران شد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: حسین دهقان ، وزیر ، دفاع ، امنیت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان