تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۰۶ تير ۱۳۹۷
وزیر علوم خبر داد؛

جزئیات رایزنی وزارت علوم و قوه قضاییه برای کاهش احکام دانشجویان بازداشتی

وزیر علوم در خصوص احکام صادره برای دانشجویان دستگیر شده در اعتراضات دی ماه گفت: من شخصا با مسئولین قوه قضائیه حضورا صحبت کردم و خواهش کردم نسبت به تجدید نظر رعایت حداکثر ارفاق و حتی در حد صفرهم کردم.
جزئیات رایزنی وزارت علوم و قوه قضاییه برای کاهش احکام دانشجویان

رویداد۲۴ منصور غلامی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایلنا در خصوص دانشجویان بازداشتی که بسیاری از آنها متولد دهه ۷۰ هستند و حکم‌های سنگینی هم برای آنها صادر شده است، گفت: اخبار را درست منتشر کنید تا باعث تشویش اذهان دانشجویان نشوید، احکام صادر شده مربوط به حوادث دی ماه است و با توجه به وضعیت بچه‌ها سنگین است، من شخصا با مسئولان قوه قضائیه حضورا صحبت کردم و خواهش کردم نسبت به رعایت حداکثر ارفاق و حتی در حد صفر هم در خصوص این افراد تجدیدنظر شود.

وی افزود: از دانشجویان و همکاران در دانشگاه هم درخواست کردیم به موقع درخواست تجدیدنظر خود را ارائه دهند، به هرحال هر اتفاقی که براساس مبنا یا قانونی شکل می‌گیرد حتما اصلاح آن باید از طریق قانون شکل بگیرد.

وزیر علوم با بیان اینکه به هرحال رسیدگی به این امور مربوط به قضات می‌شود و امیدواریم قضات محترم رسیدگی کنند، گفت: هرکاری که در اختیار ما از نظر قانونی باشد، انجام می‌دهیم ما بعضی وقت‌ها محدودیت‌های قانونی داریم، اما هرکاری که قانون به ما اجازه انجام آن را بدهد، دریغ نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: به همکاران در دانشگاه‌ها توصیه‌های لازم و مشاوره‌های حقوقی ارائه شده و امیدواریم مشکل به زودی حل شود.

غلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش یا کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو گفت: ظرفیت ما در پذیرش دانشجو در برخی رشته‌ها به دلیل موضوع اشتغال و یا قدیمی بودن آن رشته‌ها و حذف آنها تغییر کرده، مجموعا تعادلی در حال شکل گرفتن است تا فارغ التحصیل‌های آینده با مشکل اشتغال مواجه نباشند

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان