تاریخ انتشار: ۱۸:۴۳ - ۱۳ تير ۱۳۹۷

18 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی جهت پرداخت به تصویب رسید

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پرداخت 18 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در بانک های عامل کشور تصویب و تعیین تکلیف شد.
18 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی جهت پرداخت به تصویب رسید

رویداد۲۴ سید حمید کلانتری روز سه شنبه در نشست هم اندیشی مدیران عامل تعاونی توسعه و عمران شهرستان های کشور در محلات افزود: 120 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی تخصیص یافته که تاکنون 18 هزار میلیارد ریال آن در بانک های عامل تصویب و تا پایان تیرماه این رقم به 50 هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.
وی ادامه داد: 60 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی نیز در نیمه دوم امسال پرداخت می شود.
کلانتری افزود: از ظرفیت تعاونی ها و دهیاران باید برای سرعت بخشیدن به جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی بهره گیری شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در شرایط اقتصادی کنونی و تحریم ها باید با تشکیل تعاونی، همبستگی اجتماعی و تقویت روحیه همکاری، مضاعف و بی انگیزگی و ناامیدی از جامعه زدوده شود.
وی گفت: تعاونی ها اصلی ترین نهاد مشارکتی هستند که می توانند ظرفیت های اقتصادی و اجرایی مردم را مدیریت کنند.
کلانتری ادامه داد: تعاونی ها از بدنه مردم، برای مردم و در خدمت جامعه هستند و عامل هم افزایی و بهره وری محسوب می شوند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در سه سال گذشته تنها 10 شرکت توسعه و عمران تشکیل شده بود که اینک به 66 تعاونی افزایش یافته و 50 تعاونی دیگر نیز در مسیر ثبت قرار دارد.
وی گفت: امید است با تفاهم‌ نامه ‌ای که بین وزرای کشور و تعاون به منظور حمایت از این تعاونی‌ها امضا می‌شود یک فصل جدید در حیات اقتصادی و توسعه این تعاونی‌ها ایجاد شود.
کلانتری ادامه داد: یکی از عوامل فزاینده مشارکت اجتماعی در اقتصاد، تعاونی‌ها هستند و در واقع این بنگاه های مردمی فرهنگ کار جمعی و همکاری هدفمند را گسترش می‌دهند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تعاونی توسعه و عمران با هدف جلب مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی و مدیریت توسعه در شهرستان ها و روستاها تشکیل شده است.
وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت ها و منابع خرد مردمی از اهداف عمده تعاونی توسعه و عمران شهرستانی است که رونق اشتغال و آبادانی را به شهرها و روستاها هدیه می کند.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس ماده 26 برنامه ششم توسعه به دولت اجازه داده شده تا فعالیت های خدماتی، آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و ورزشی را به تعاونی ها واگذار کند.
کلانتری اظهار داشت: تعامل بین تعاونی‌های تابعه یک شهرستان با محوریت مجموعه تعاونی توسعه و عمران شهرستان یک اقدام اساسی است که باید به آن توجه شود.
وی ادامه داد: تشکیل تعاونی های تولیدی و صادراتی در هر شهرستان عامل سودآوری با محوریت افزایش تولید و صادرات است و با یک برنامه ریزی منسجم می توان ارزش افزوده اقتصادی در این بخش را دو چندان کرد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این استان چهارمین قطب صنعتی کشور محسوب می شود که 24 هزار کارگاه تولیدی و صنعتی فعال دارد و 2 هزار و 213 کارگاه آن در قالب شرکت تعاونی فعالیت می کنند.
محمد تقی آبایی هزاوه ادامه داد: 12 و نیم درصد از شرکت های تعاونی استان مرکزی در شهرستان محلات فعال هستند و از مجموع 55 هزار نفر جمعیت محلات، 13 هزار نفر در قالب تعاونی‌ها فعالیت می کنند.
وی اظهار داشت: فرهنگ کار جمعی، همبستگی و مشارکت در محلات نهادینه شده به طوری که 25 درصد اقتصاد این شهرستان در قالب تعاونی ها راهبری می شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: نرخ مشارکت محلات در تعاونی ها نسبت به سایر شهرستان های استان یک و نیم برابر بیشتر است.
وی ادامه داد: در این شهرستان 470 شرکت تعاونی راه اندازی شده که از این تعداد 270 شرکت تعاونی فعال و 13 هزار نفر عضو تعاونی هستند.
آبایی هزاوه گفت: از 250 واحد فرآوری سنگ شهرستان محلات، 45 واحد در قالب تعاونی فعال است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: 6 هزار نفر در واحدهای فرآوری سنگ مشغول به کار هستند که یک هزار و 500 فرصت شغلی در این بخش ایجاد شده است.
وی اظهار داشت: 2 شرکت تعاونی بزرگ در بخش گل و گیاه و یک شرکت تعاونی نیز در بخش صادرات ماهیان زینتی در محلات فعالیت می کنند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: شرکت توسعه و عمران شهرستان با 2 هزار و 30 عضو در 2 سال گذشته تشکیل شد.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی دارای 55 هزار نفر جمعیت است که قطب تولید ماهی زینتی، سنگ نما و گل و گیاه کشور محسوب می شود.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان