تاریخ انتشار: ۱۶:۴۱ - ۲۲ تير ۱۳۹۷

وزیر صنعت: مالیات واحدهای تولیدی نباید افزایش یابد/ فشار به تولیدکننده به حداقل برسد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مالیات واحد‌های تولیدی نباید افزایش پیدا کند، تامین درآمد برای دولت مهم است، اما فشار به تولیدکننده در دوره‌ای که فشار‌های خارجی داریم، باید به حداقل برسد تا بتواند تولیدش را انجام دهد.

رویداد۲۴-وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مالیات واحد‌های تولیدی نباید افزایش پیدا کند، تامین درآمد برای دولت مهم است، اما فشار به تولیدکننده در دوره‌ای که فشار‌های خارجی داریم، باید به حداقل برسد تا بتواند تولیدش را انجام دهد.

محمد شریعتمداری در دیدار با جمعی از کارآفرینان و صنعتگران شهرستان فیروزکوه با بیان این مطلب، افزود: کل واحد‌های صنعتی اول انقلاب زیر ۹۰۰ واحد بود و امروز به ۸۴ هزار واحد رسید که ۶۰ درصد آن‌ها فعال و ۴۰ درصد غیر فعال هستند.

وی با بیان اینکه به ظرفیت یک میلیارد دلاری صادرات مس در سال رسیدیم، تصریح کرد: حدود ۱۱۰ میلیون تن ظرفیت فولاد در دست اقدام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در کشور داریم.

شریعتمداری با اشاره به شرایط کنونی کشور، گفت: اگرچه مشکلاتی وجود دارد، اما مشکل اصلی مایوس کردن مردم است. مردم نباید مایوس شوند و باید با قدرت مسیر رو به جلوی کشور طی شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام افزایش ۲۲ درصدی صادرات غیرنفتی در ۲ ماهه امسال، یادآور شد: در این مدت به رقم ۴۷ میلیارد دلار در حوزه صادرات غیرنفتی رسیدیم.

شریعتمداری با اشاره به ممنوعیت واردات ۱۳۳۹ قلم کالا، اضافه کرد: یک زمانی هر واحد تولیدی آرزو می‌کرد که در کنار کالایی که تولید میکند کالای وارداتی مشابه وارد کشور نشود که این مهم محقق شد. این در حالی است که قانون مجلس نیز اینگونه بود که دولت نمیتواند واردات کالایی را ممنوع کند بلکه میتواند تعرفه واردات آن را افزایش دهد.

وی این ممنوعیت را در راستای حمایت از تولید دانست و گفت: این یک فرصت بزرگ برای به ظرفیت رساندن ظرفیت خالی واحد‌های تولیدی، تاسیس واحد‌های جدید و کمک به حوزه تولید و اشتغال در کشور است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صادرات ۱۴ میلیارد دلاری استان تهران در سال گذشته، افزود: این در حالی است که صادرات هدفگذاری شده ۱۰ میلیارد دلار بود که ۱۰۰ درصد آن محقق شد و صادرات این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل آن افزایش ۱۵ درصدی داشت.

شریعتمداری با اعلام احیا و بازگشت به تولید ۲۰۱ واحد صنعتی در این مدت، تصریح کرد: میزان تقاضای تاسیس واحد‌های صنعتی جدید نسبت به سال قبل ۲۲ درصد افزایش داشته است که نشانگر امید برای کار و تلاش در جامعه است.

وی همچنین با بیان اینکه ۵۵ طرح جدید در فیروزکوه و دماوند زمین گرفتند و در حال کار و ساخت هستند، گفت: ۵۵ معدن در دماوند و ۲۵ معدن در فیروز کوه فعال هستند و ۵۵ میلیون تن از معادن این دو شهر استخراج واقعی می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۹ هزار و ۶۰۰ واحد صنایع غذایی در کشور وجود دارد، یادآور شد: میزان تولید در این صنعت حدود ۲ میلیون تن و میزان صادرات آن ۲.۸ میلیارد دلار است. این صنعت ۱۰ هزار میلیارد تن ارزش افزوده برای کشور دارد که برای تقویت این بخش قدم‌های اساسی را برمی داریم.

شریعتمداری با اشاره به پیش بینی ۳۲ هزار میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات اعطایی به واحد‌های تولیدی در قالب بودجه ۹۷، افزود: نرخ ۱۸ درصد اسمی و ۲۴ درصد واقعی تسهیلات اعطایی به تولید ضربه می‌زند که این موضوع را هم در شورای پول و اعتبار مطرح کردم و در این موضوع همراه تولیدکنندگان هستم. این قانون تصویب شده است که مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی مکلف هست این موضوع را دنبال کنند تا واحد‌های تولیدی از آن بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه واحد‌های تولیدی پلی اتیلن نباید افزایش قیمت داشته باشند، گفت: واحد‌های تولیدی پلی اتیلن که گرانفروشی می‌کنند تعزیراتی شوند. وقتی قیمت ارز تثبیت و به ۴۲۰۰ تومان برگشت برخی واحد‌های تولیدی سهمیه خود را به نرخ سنگین قبلی می‌فروشند، برخی در بورس بیش از سهمیه خود می‌گیرند و بقیه سهمیه خود را در بازار بالاتر می‌فروشند که حتما خطا‌های بزرگ هستند که اگر جلویش گرفته نشود باید برخوردهایمان جدی شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: وزیر ، صنعت ، تولید ، رویداد24
نظرات شما
پیشخوان