تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۲۵ تير ۱۳۹۷

نقش اثرگذار مشارکت‌های مردمی در تداوم موفقیت‌های پلیس

معاون اجتماعی ناجا در دیدار با رئیس پلیس پایتخت نقش جلب مشارکت های مردمی را در تداوم موفقیت‌های پلیس غیرقابل انکار و موثر دانست و گفت: مطابق فرمایش مقام معظم رهبری پلیس باید "یار مهربان گونه مردم" باشد و بایستی این رویکرد در رفتار و منش پلیس نمود و بروز داشته باشد.
رویداد۲۴-معاون اجتماعی ناجا در دیدار با رئیس پلیس پایتخت نقش جلب مشارکت های مردمی را در تداوم موفقیت‌های پلیس غیرقابل انکار و موثر دانست و گفت: مطابق فرمایش مقام معظم رهبری پلیس باید "یار مهربان گونه مردم" باشد و بایستی این رویکرد در رفتار و منش پلیس نمود و بروز داشته باشد.

سردار "احمد نوریان "؛ معاون اجتماعی ناجا  و سردار "حسین رحیمی "؛ رئیس پلیس پایتخت دیدار و گفت و گو کردند.

سردار "احمد نوریان" در این نشست با اشاره به تنوع و گستردگی مأموریت های نیروی انتظامی، کارکردهای معاونت اجتماعی را تشریح و اظهار داشت: جنس و ماهیت کار اجتماعی "نرم افزاری" و متفاوت تر از سایر حوزه ها است.

معاون اجتماعی ناجا با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی مظهر اقتدار توأم با رأفت حاکمیت است، افزود: پلیس در تأمین و توسعه امنیت نقش ویژه و کارکردی دارد و در عین حال باید اقدامات اجتماعی و عملیاتی آن نیز متوازن باشد.

این مقام عالی انتظامی خاطر نشان کرد: شاهدیم که رویکرد پلیس "مردم داری" و "جامعه محوری" است و همه باید تلاش کنیم این روند تقویت شود.

وی یادآور شد: مطابق فرمایش مقام معظم رهبری پلیس باید "یار مهربان گونه مردم" باشد و بایستی این رویکرد در رفتار و منش پلیس نمود و بروز داشته باشد.  

سردار نوریان تصریح کرد: بحمدالله امروز با عنایت خداوند، تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری و تلاش آحاد فرماندهان، افسران و درجه داران، نیروی انتظامی مقبولیت و محبوبیت زیادی در جامعه دارد و لازم است برای ارتقاء این مهم با برنامه ریزی اقدامات مثمرثمرتری صورت بگیرد.

وی با اشاره بر لزوم جلب مشارکت های مردمی برای کسب موفقیت های بیشتر پلیس در حوزه مأموریتی، تأکید کرد: هر چقدر مردم پلیس را از خودشان بدانند قطعا این سازمان ولایی و انقلابی در انجام و اجرای مأموریت ها توفیقات بیشتری خواهد داشت.

نقش محوری معاونت اجتماعی در پیشبرد اهداف ناجا  

گفتنی است، سردار "حسین رحیمی" نیز در این نشست اظهار داشت: باور بنده بر این است که ایجاد معاونت اجتماعی در نیروی انتظامی یک طرح هوشمندانه بود و فعالیت این معاونت زمینه ساز تحقق پلیس "جامعه محور" است.

وی افزود: آموزش و اقدامات اجتماعی باید به عنوان دو راهبرد جدی در نیروی انتظامی دنبال شود و قطعا معاونت اجتماعی ناجا می تواند در تحقق این رویکردها موثر باشد.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه جایگاه و مقبولیت معاونت اجتماعی ناجا در جامعه بسیار بالا است، بیان کرد: با توجه به فضای رسانه ای حاکم بر جهان نقش معاونت اجتماعی در معرفی عملکرد نیروی انتظامی بسیار موثر و پررنگ است و این معاونت می تواند در ارتقاء مقبولیت و مشروعیت نیروی انتظامی و آحاد فرماندهان و افسران کارگشا باشد.

سردار " حسین رحیمی" در پایان ضمن تبریک انتصاب سردار "احمد نوریان" به عنوان معاون جدید اجتماعی نیروی انتظامی از اقدامات شایسته سردار "منتظرالمهدی" در حوزه اجتماعی قدردانی کرد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان