تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۲۶ تير ۱۳۹۷

آغاز تحويل ۹۰۰ هزار سکه پيش‌فروش ۳ ماهه از امروز

دبيرکل بانک مرکزي از آغاز تحويل سکه‌هاي پيش‌فروش سه‌ماهه از فردا در شعب بانک ملي خبر داد و گفت: بر همين اساس ۹۰۰ هزار قطعه سکه به متقاضيان تحويل مي‌شود.
محمود احمدي، با تأکيد بر آغاز تحويل سکه‌هاي پيش‌فروش سه‌ماهه از امروز (۲۶ تيرماه سال جاري) اظهار كرد: دوره تحويل از فردا آغاز و اين دوره به مدت دو ماه به طول خواهد کشيد. 

دبيرکل بانک مرکزي تأکيد کرد که اين بانک به تعهد خود براي تحويل سکه‌هاي ثبت‌نامي عمل خواهد کرد و تمامي کساني که براي سکه‌هاي پيش‌فروش اقدام کرده بودند، به طور حتم در زمان سررسيد آن، اين سکه‌ها را به طور فيزيکي تحويل خواهند گرفت و ترديدي در اين موضوع وجود ندارد.

 وی تصريح کرد: ثبت‌نام‌کنندگان مي‌توانند از فردا به همان شعبه‌اي از بانک ملي که ثبت‌نام پيش‌فروش سکه را انجام داده‌‌اند مراجعه کنند و سکه‌ها را تحويل بگيرند.
 
پيش‌فروش خودروهاي تخيلي

برخي شرکت‌هاي خودرويي با ارائه مدل‌هاي جديد خودرو و آن‌هم با قيمت‌هاي کمتر از بازار، مشتريان را جذب مي‌کنند و با اين تعهد که خودرو را ۳۰ روزه تحويل مي‌دهند، نيمي از پول خودرو را به‌عنوان پيش‌قسط دريافت مي‌کنند، درحالي‌که خودرويي براي تحويل وجود ندارد. 

در طول چند ماه اخير بازار خريدوفروش خودروهاي وارداتي شاهد اتفاقات متعددي بوده است که همين موضوع عاملي شده تا تعدادي از شرکت‌ها از شرايط بازار سوءاستفاده کرده و با تبليغ‌هاي وسوسه‌کننده سعي در جذب مشتري براي فروش محصولات خود کنند. 

جالب اينجاست مردم هم به‌واسطه قيمت‌هاي ارزاني که اين شرکت‌ها نسبت به بازار پيشنهاد مي‌کنند، با پرداخت مبالغي در طرح‌هاي فروش آنها شرکت کرده و توقع تحويل خودرو، آن‌هم در زمان مقرر را دارند، درحالي‌که اصلا اين خودروها وجود خارجي ندارند.

 کاسبي جديد بعضي شرکت‌ها به اين شکل است که با ارائه مدل‌هاي جديد خودرو و بعضا با قيمت‌هاي کمتر از بازار، مشتريان را جذب مي‌کنند و با اين تعهد که خودرو را در چند ماه تحويل خواهند داد، يک‌سوم تا نيمي از پول خودرو را به‌عنوان پيش‌قسط دريافت مي‌کنند. واقعيت اما اين است که در عمل نه خودرويي وارد کشور شده و نه حتي سفارشي ثبت شده است. 

سوداگران پس از جمع‌آوري پول‌هاي مردم، با اين پول‌ها کار مي‌کنند و در موعد تحويل خودرو به‌ بهانه اينکه امکان واردات خودرو مهيا نيست، از مشتري مي‌خواهند پول خود را پس بگيرد که اين پس‌دادن هم بعضا ممکن است چند ماه طول بکشد، به‌اين‌ترتيب ميلياردها تومان پول ملت، براي ماه‌ها، به وسيله تجارت و سوداگري عده‌اي سودجو تبديل مي‌شود و آنها پس از چند ماه تأخير، اصل پول پيش‌فروش و در مواردي سودي جزئي را به مشتري بازمي‌گردانند. 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: رویداد24 ، بانک مرکزی
نظرات شما
پیشخوان