تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۷

سپهرزاد: دوو میدانی کاران جوان اسیر حواشی شدند

«هادی سپهرزاد» مربی تیم دوو میدانی جوانان ایران، اعزامی به رقابت های قهرمانی جهان 2018 فنلاند گفت: دوو میدانی کاران اعزامی ایران به رقابت های قهرمانی جهان شرایط خوبی داشتند، اما اسیر حواشی شده و ناکام ماندند.
سپهرزاد: دوو میدانی کاران جوان اسیر حواشی شدند

رویداد۲۴ سپهرزاد امروز (سه شنبه) حواشی ایجاد شده برای تیم ایران را مسمومیت غذایی و انتشار اخبار کذب در شبکه ها خواند و افزود: متاسفانه درست در جریان اعزام به فنلاند دو ورزشکار تیم مسموم و دچار بیماری گوارشی شدند و به همین دلیل قوای بدنی آنان به شدت تحلیل رفت.
وی افزود: این در حالی است که فرصت کافی برای ریکاوری نیز وجود نداشت و می توان مدعی شد آنان درشرایط برابر با رقبای خود مصاف نکردند.
مربی تیم دوو میدانی جوانان ایران ادامه داد: البته این تنها مشکل ما در فنلاند نبود و ورزشکاران به لحاظ ذهنی نیز تحت فشار زیادی قرار داشتند.
به گفته وی، شایعه پراکنی و انتشار بعضی اخبار نامناسب و ناامید کننده درباره تیم اعزامی و ورزشکاران در شبکه های اجتماعی دوو میدانی کاران جوانان را تحت فشار گذاشت و آنان نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.
سپهرزاد با اشاره به اینکه نمایندگان 191 کشور در رقابت های دوو میدانی قهرمانی جهان 2018 فنلاند شرکت داشتند، ادامه داد: رقابت ها به لحاظ فنی در سطح بالایی برگزار و رکوردهای خوبی نیز به ثبت رسید. اما متاسفانه نمایندگان ایران به دلایلی که عنوان شد نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.
به گفته وی تیم کنیا با کسب شش مدال طلا عنوان قهرمانی این رقابت ها را در حالی بدست آورد که تیم آمریکا یکی از مدعیان همیشگی رقابت های دوو میدانی تا روز آخر نتوانسته بود حتی یک مدال نیز کسب کند و ورزشکاران این کشور به زور و در روز آخر در دو رشته تیمی و امدادی و یک رشته انفرادی مدال گرفتند که اصلا نتیجه قابل قبولی برای این کشور نبود.
وی تاکید کرد: سایر تیم های شرکت کننده همانند ژاپن و هند نیز عملکرد خوبی داشتند. آنان با سرمایه گذاری بر روی رده های سنی اختلاف خود را با سایر تیم ها در این رقابت ها زیاد کردند. نماینده هند در دو 400 متر دختران مدال طلا گرفت و ژاپنی ها نیز چندین مدال رنگارنگ از این رقابت ها کسب کردند.
به گفته وی چنانچه بخواهیم در رقابت های جهانی و المپیک مدال بگیریم باید سرمایه گذاری بیشتری بر روی جوانان داشته باشیم و با شناسایی آنان از رده های پایین تر و برگزاری مداوم تمرینات آماده سازی و شرکت در مسابقات مختلف آنان را برای رقابت های جهانی و المپیک آماده کنیم.
مربی تیم دوو میدانی جوانان کشورمان ادامه داد: تیم ایران در این رقابت ها با دو پرتاب گر دیسک، یک دونده دو چهارصد متر و یک دونده دو چهارصد متر با مانع شرکت داشت که به جز جابه جایی رکورد ملی در دو چهارصد متر با مانع جوانان، نتیجه مطلوب دیگری کسب نشد.
وی درباره عملکرد غیر قابل انتظار «حسین رسولی» که چندی پیش عنوان بهترین دونده آسیا را کسب کرد، نیز گفت: پرتاب اول رسولی رکورددار جوانان آسیا به تور برخورد کرد و متاسفانه او در شانس های بعدی برای پرتاب نیز خطا کرد و از کسب مدال باز ماند.
نکته قابل توجهی که سپهرزاد در پایان به آن اشاره کرد: انسجام در خانواده دوو میدانی بود.
وی معتقد است خانواده دوومیدانی انسجام لازم را ندارد، بعضی از مربیان و کارشناسان که زورشان به فدراسیون نمی رسد، با ایجاد هجمه علیه ورزشکاران و سایر اعضای خانواده دوو میدانی ورزشکاران را به چالش می کشند، به تیم های اعزامی لطمه می زنند و تاثیر این موضوع بیشتر بر تیم های رده های سنی است.
«میلاد ناصح جهانی» در ماده 400متر، «مهدی پیرجهان» در ماده 400 متر با مانع و «حسین رسولی» و «محمود منصوری» در پرتاب دیسک نمایندگان ایران در رقابت های دوو میدانی قهرمانی جوانان جهان در فنلاند بودند.
پیرجهان رکورد ملی 400 متر با مانع را در این رقابت ها شکست و در فینال این دو در مقام هفتم ایستاد.
رقابت های دوو میدانی جوانان قهرمانی جوانان جهان 2018 فنلاند چهارشنبه گذشته آغاز شد.
نمایندگان ایران اعزامی به این رقابت ها امروز (سه شنبه) به ایران بازگشتند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان