تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
رییس کل بیمه مرکزی:

دریافت ۱۱ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولیدی در ۴ ماه نخست امسال

رییس کل بیمه مرکزی گفت: در ۴ ماه نخست امسال نزدیک به ۱۱ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولیدی بوده و میزان خسارت نیز ۶ هزار و هفتصد میلیارد تومان بوده است. همچنین حق بیمه تولیدی حدود ٢٣.٤ درصد رشد داشته است.
دریافت ۱۱ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولیدی در ۴ ماه نخست امسال
رویداد۲۴ غلامرضا سلیمانی در نشست با خبرنگاران گفت: از کل شرکت‌های بیمه‌ای ،تقریبا ۹۰ درصد آنها مجامع خود را تشکیل داده‌اند، جز بیمه ایران که بیمه دولتی و بزرگی است تمامی شرکت‌ها نسبت به آن اقدام کرده‌اند و بنده در جلساتی که با مدیران شرکت‌های بیمه داشته‌ام تکلیف کردم تا در مورد صورت‌های مالی و اصلاحات در صورت‌های مالی ۹۶ اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: در ۴ ماه نخست امسال نزدیک به ۱۱ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولیدی بوده و میزان خسارت نیز ۶ هزار و هفتصد میلیارد تومان بوده است. همچنین حق بیمه تولیدی حدود ٢٣.٤ درصد رشد داشته است.  

رییس شورای عالی بیمه گفت:  در همین مدت، بالغ بر ١٩.١ میلیون بیمه نامه صادر شده و تعداد بیمه نامه های صادره ٧.٧ درصد رشد داشته است و سهم بخش غیردولتی از حق بیمه ٦٦.٣ درصد بوده است.

به گفته سلیمانی امیری، سهم رشته بیمه شخص ثالث ٣٨.٨ درصد، درمان ١٩.٢ درصد و زندگی ١٣ درصد از کل بیمه نامه های صادره بوده است.

رییس کل بیمه مرکزی درباره اینکه آیا برنامه‌ای برای ادغام شرکت های بیمه دارید یا خیر، گفت: باید ابتدا آمادگی بین سهامداران وجود داشته باشد؛ ما به عنوان ناظر نمی توانیم بگوییم که شرکت ها با هم ادغام شوند.  

وی ادامه داد: برخی شرکت‌ها وضعیت خوبی دارند ولی روی چند شرکت در حال برنامه ریزی هستیم.

وی در مورد واگذاری سهام بیمه ایران گفت:  بیمه ایران یک شرکت دولتی است و به دنبال آن هستیم تا پس از اصلاح قانون واگذاری سهام آن را انجام دهیم، ما به دنبال اصلاح ساختار و فعال شدن در بازار هستیم.

سلیمانی در مورد تاثیر تحریم‌ها و به ویژه خروج آمریکا از برجام بر صنعت بیمه اتکایی گفت: با امضای برجام بسیاری از شرکت‌های بیمه اتکایی خارجی علاقمند با استفاده از فضای باز وارد کشور شدند و طی قراردادهایی بخشی از حق بیمه به آنها واگذار شد. اما پس از خروج آمریکا از برجام، برخی شرکت‌ها که با آمریکا مراوداتی داشتند اعلام خروج از کشور کردند.

وی گفت: خوشبختانه توان شرکت های ایرانی و بیمه مرکزی به اندازه ای هست که بتوان اتکایی را به داخل کشور انتقال داد.

وی افزود: تمامی پوشش های اتکایی در بخش هوایی و دریایی را به خارج ارسال نکرده بودیم و زمانی که شرکت های اتکایی همکاری خود را قطع کردند، پوشش های اتکایی به داخل کشور انتقال داده شد. 

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان