تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

سبزه‌میدان در قبضه سلطان سکه/ نوچه‌های حمید مظلومین هنوز مشغول فعالیت هستند!

یکی از دوستان نزدیک سلطان سکه گفت: مجید ع، محسن م و سعید ا همه کاره سلطان سکه بودند و از تمام فعالیت های او باخبر بودند البته او نزدیک به 50 شاگرد در قسمت های مختلف بازار دارد و به هرکدام از َآنها 4 میلیون تومان حقوق می داد تا خرید و فروش سکه ، طلا و ارز را برایش انجام دهند به همین جهت کسی او را به ظاهر شناسد.
نوچه‌های سلطان سکه ماهی 4 میلیون تومان حقوق می‌‎گرفتند/ پدر مظلومین کارمند بانک مرکزی بود و پای او را به آنجا باز کرد
رویداد۲۴خیابان 15 خرداد زیرزمین سبزه میدان پاساژ طلا و جواهر یکی از مکان‌های پر رفت و آمد مردم برای خرید طلا و سکه است؛ از پله‌های سبزه میدان که پایین می‌روی همه مغازه‌ها باز هستند به جز 2 مغازه که هم چراغ آنها خاموش است و هم خالی از طلا و سکه هستند. اگر این مغازه متعلق به حمید مظلومین باشد، تعطیلی آن موضوع عجیبی نیست!

خبر دستگیری سلطان سکه یا حمید مظلومین از اخبار عجیبی بود که در چند مدت گذشته به گوش رسید، آنقدر عجیب که همه از خرید 2 تن سکه توسط یک نفر حیرت کردند. با اینهمه کمتر درباره نحوه فعالیت او در بازار خبری در دست است. رویداد۲۴ در گزارش میدانی خود به سراغ همکاران و هم‌چراغی‌‌های حمید مظلومین رفته است:

کمی جلوتر از بازار سبزه میدان نرسیده به پله آهنی بزرگ، مغازه بزرگ رخ‌نمایی می‌کند که دقیقا روبه‌روی بازار اصلی زرگران است. همه بازاریان پله آهنی را می‌شناسند و می‌دانند نبض بازار طلا و سکه در طبقه بالای این پله‌ها در جریان است؛ جایی که دقیقا مغازه حمید مظلومین قرار دارد.

2 طرف راهرو مغازه‌ها یکی در میان باز هستند، بیرون مغازه‌ها تجمع‌های 8 تا 9 نفری هستند که به کار دلالی سکه مشغول هستند. راهروی اول مغازه 10 متعلق به حمید مظلومین یا همان سلطان سکه ایران است که البته مغازه‌اش تعطیل است. مغازه‌‌دارهای همسایه مظلومین خیلی تمایلی به صحبت کردن درباره هم‌چراغی قدیمی خود ندارند، آنها ترجیح می‌دهند شخصی نباشند که از حمید مظلومین سخن می‌گویند. با اینهمه چند نفر از مغازه‌داران را راضی می‌کنیم اطلاعاتی به ما بدهند. حمید صاحب یکی از مغازه‌های بازار به رویداد۲۴ می‌گوید: اواخر سال گذشته پسر و برادرزاده مظلومین مغازه را خالی کردند اما آن را نه برای فروش گذاشتند و نه اجاره دادند و همین‌گونه رها کردند و خبری از آنها نیست. اجاره مغازه در این قسمت بازار بسیار گران است و خرید و فروش آن متری تا 150 میلیون هم انجام می‌شود بنابراین خالی کردن و بلااستفاده گذاشتن یک مغازه بسیار غیر طبیعی بود.

نوچه‌های سلطان سکه ماهی 4 میلیون تومان حقوق می‌‎گرفتند/

مسعود همسایه دیگر مظلومین به رویداد۲۴ می‌گوید: مغازه اصلی مظلومین در پله آهنی بازار زرگران است، اما او خیلی به بازار نمی‌آمد و بیشتر پسر و برادرزاده‌اش که در سبزه میدان فعالیت داشتند، از رفت و آمدها و فعالیت‌های آنها آگاهی داشت. ما هم قبل از دستگیری چندباری او را دیده بودیم و شنیده بودیم که او رابط بانک مرکزی است. چند نفر از قدیمی‌ترهای بازار گفته بودند او سکه‌هایی که از بانک مرکزی برای تزریق در بازار می‌گیرد را پیش خود نگه می‌دارد و به بازار تزربق نمی‌کند. از سوی دیگر سکه‌ها را توسط نوچه‌هایش از بازار جمع کرده تا در زمان مناسب و با قیمتی که خود تعیین کننده آن است، به فروش برساند.

فرید یکی از دوستان نزدیک سلطان سکه به رویداد۲۴ می‌گوید: «مجید.ع»، «محسن.م» و «سعید.ا»  شاگردان اصلی و همه کاره مظلومین بودند که از تمام فعالیت‌های خبر داشتند. البته او حدود 50 شاگرد در قسمت‌های مختلف بازار دارد که به آنها 4 میلیون تومان حقوق می‌دهد تا خرید و فروش سکه، طلا و ارز انجام بدهند.

فرید می‌گوید: نزدیک به 30 سال است که مظلومین مشغول به دلال‌بازی این حوزه است و اکثر بازاریان طلا او را می‌شناسند. گفته‌اند او شهروند آمریکا است و اکثر مواقع آن سوی مرزها به سر می‌برد بنابراین فعالیت‌های دلالی خود را توسط کارمندان و نوچه‌هایش که از او حقوق می‌گرفتند انجام می‌داد و به نوسان‌های طلا و سکه جهت می‌داد. البته گفته شد 4 ماه پیش مظلومین دستگیر شده اما با لابی و قرار وثیقه آزاد شد تا اینکه یک ماه پیش مجددا دستگیر شد. در بازار این خبر دست به دست می‌شود که حتی حکم اعدام برایش صادر شده اما کسی از این مسئله اطمینان ندارد. فعلا که مظلومین در بازداشت است. البته در بازار متوجه شدیم که برخی از افرادی که در خصوص این پرونده بازداشت شده‌اند، جزء همان 90 نفری هستند که در تاریخ 25 اسفندماه سال 96 بازداشت و با قرارهای 10 و 8 میلیاردی آزاد شدند.

محسن دیگر مغازه‌دار پله آهنی بازار طلافروشان می‌گوید: شاگردان مظلومین نه تنها سکه و طلای آب شده خرید و فروش می‌کردند بلکه در کار دلار هم بودند و با رانت‌هایی که از بانک مرکزی می‌گرفتند معامله انجام می‌دادند. پسر مظلومین هم توانسته بود از طریق پدرش در بانک مرکزی نفوذ کند و او هم همان مسیر را ادامه می‌داد و سکه‌هایی که از بانک مرکزی برای تزریق در بازار می‌گرفت را برای خود نگه می‌داشت. در رسانه‌ها اعلام کردند مظلومین 250 هزار سکه با مبلغ ٧٤٠ میلیارد تومان از بازار خریداری کرده است اما من در بازار هستم و می‌دانم او رقمی بالاتر از این عدد در اختیار داشته و امپراتوری مظلومین به این اعداد و ارقام ختم نمی‌شود.

محسن می‌گوید: همین الان هم نوچه‌های مظلومین در بازار کم نیستند تمام اخبار و اطلاعاتی که از بازار سکه یا افرادی که به دنبال او هستند را به گوش او و پسرش می‌رسانند به همین خاطر کسی از بازاریان جرات دادن اطلاعات درباره او را را ندارد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان