تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
مدیر روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال:

خبرنگاران به حقوق واقعی خود نرسیدند

مدیر روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال در آستانه 17 مرداد روز خبرنگار گفت: خبرنگاران به رغم تلاش زیاد برای انعکاس خبرهای خوب و گاهی آلام و مشکلات مردم جامعه، به حقوق واقعی و معیشتی لازم خود نرسیدند.
خبرنگاران به حقوق واقعی خود نرسیدند
رویداد۲۴ «حجت الله بهمنی» با تبریک روز خبرنگار به همه اهالی رسانه، امروز دوشنبه افزود: حرفه خبرنگاری از جمله مشاغل سخت و زیان آور است و خبرنگاران نیز به رغم تلاش های گسترده برای اطلاع رسانی به مردم، همچنان از نظر معیشتی وضعیت جالبی ندارند و فقط به خاطر عشق و علاقه به این حرفه ادامه می دهند.

وی گفت: خبرنگار مسئولیت شفاف سازی، بیان حقایق و دردهای مردم را بر عهده دارد تا نیازهای آنها را به گوش مسئولان برساند. این در حالی است که این حرفه تا آنجا اهمیت دارد که کنفدارسیون فوتبال آسیا (AFC) و حتی فدراسیون جهانی فوتبال(FIFA) دو اصل مهم یعنی تبلیغات واهمیت دادن به خبرنگار را سر لوحه کار خود قرار داده اند. ولی متاسفانه این اصل آن طور که باید در کشور ما رعایت نمی شود و خبرنگاران مشکلات مالی و کاری زیادی در زندگی و شغل خود دارند.

مدیر روابط عمومی سازمان لیگ گفت: حقوق واقعی خبرنگاران باید از طریق انجمن ها و تشکل ها صنفی پیگیری شود تا این قشر از جامعه که در گرما و سرما و شرایط سخت وظیفه اطلاع رسانی به همه مردم کشور را بر عهده دارند، در زندگی به ثبات مالی برسند.

بهمنی در خصوص اینکه خبرنگاران تا چه میزان در کار خود صادق هستند؟ گفت: اصل کار سازمان لیگ بر پایه راستگویی و پرهیز از دروغ است. همچنین احترام و تکریم خبرنگار و ارباب رجوع برای همه کارمندان این سازمان نهادینه شده و اکثر خبرنگاران هم قداست و شفافیت را در کار خود لحاظ می کنند. البته در موارد نادری هم پیش آمده که یک خبرنگار کمی زاویه دار دست به قلم شده ، ولی شاکله کلی آنها که همانا راستگویی و بیان حقایق بوده، حفظ شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خبرنگاران در شفاف سازی هم نقش دارند؟ اظهار داشت: رسانه ها پل ارتباطی مردم با فوتبال و سایر رشته های ورزشی هستند و قطعا نقش آنها برای آگاهی مردم و روشن شدن حقایق غیر قابل انکار است. البته در این راه سختی ها و چالش ها زیادی پیش روی آنها است که همین شرایط کار را برای اهالی رسانه دشوار کرده و گاهی آماج توهین و... قرار می گیرند.

مدیر روابط عمومی سازمان لیگ ادامه داد: بین خبرنگاران ایران و کشورهای اروپایی تفاوت هایی وجود دارد و نیاز است خبرنگاران داخلی با تسلط به یک زبان بین المللی و افزایش سواد رسانه ای، قلم و بیان خود را توانا کرده تا در بزنگاه های مهم به بهترین شکل شفاف سازی کنند.

بهمنی در باره اینکه این سازمان تاکنون چه خدماتی به خبرنگاران ارائه داده است، خاطرنشان کرد: نام گذاری هفته سوم لیگ برتر فوتبال به نام روز خبرنگار است تا به نوعی زحمات این قشر از جامعه ارج نهاده شود. همچنین در جریان لیگ های گذشته فوتبال بعضی از خبرنگاران وعکاسان در جریان مسابقه به هر دلیلی آسیب دیدند که این سازمان از طریق یکی از شرکت های بیمه طرف قرارداد آنها را درمان کرد.

وی ادامه داد: سازمان لیگ با مرکز پزشکی فوتبال ایران (ایفمارک) تفاهم کرده تا تمام اهالی رسانه های مکتوب و غیر مکتوب ورزشی به همراه خانواده های خود از این مرکز و خدمات پزشکی آن استفاده کنند و تقدیر از خبرنگاران را نیز همیشه در دستور برنامه های خود قرار داده است.

در تقویم رسمی ایران 17 مرداد، سالروز شهادت محمود صارمی، روز خبرنگار نام گذاری شد. شهید صارمی خبرنگار ایرنا در افغانستان، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران، 17 مرداد سال 1377 در شهر مزار شریف مرکز استان بلخ واقع در شمال آن کشور به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان