تاریخ انتشار: ۲۲:۵۸ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۷

تدوین بسته حمایت از صنایع کوچک متناسب با سیاست‌های ارزی جدید

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با تاکید بر تاثیرگذاری تحریم‌ها بر روی اقتصاد کشور از تدوین بسته‌ای برای حمایت از صنایع کوچک توسط وزرات صنعت و معدن خبر داد اما از اعلام جزییات این بسته خودداری کرد و این کار را برعهده وزیر صنعت گذاشت.
تدوین بسته حمایت از صنایع کوچک متناسب با سیاست‌های ارزی جدید
رویداد۲۴ صادق نجفی، معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت در نشست خبری که امروز صبح برگزار شد اظهار کرد: بیش از ۹۰درصد از ۸۴هزارواحدی که تا کنون مجوز دریافت کرده‌اند مربوط به صنایع کوچک و متوسط بوده‌اند.

وی افزود: ۸۵شهرک خصوصی در کشور وجود دارد که در این شهرک‌ها بیش‌از ۶هزار واحد تولیدی و۹۷هزارشغل ایجاد شده‌است.

نجفی با تاکید بر اینکه راه نجات ما در حوزه اشتغال و تولید  توجه به صنایع کوچک و متوسط است، ادامه داد: مشوق‌های خوبی در اختیار واحد‌های تولیدی قرار گرفته است که ازجمله آن اعطای تسهیلات ۱۰ و ۱۴درصدی و تزریق ۲۰۰میلیارتومان توسط سازمان صنایع کوچک به این صنایع است.

معاون وزیرصنعت افزود: مصوب کرده‌ایم که هیچ بانکی حق تعطیل کردن صنایع کوچک را به دلیل بدهی ندارد و چک برگشتی هم مانعی برای ثبت سفارش نخواهد بود.

نجفی همچنین ضمن اشاره به مشکلات کمبود کاغذ از موافقت وزیر با انتقال کاغذ به گروه کالایی یک خبر داد و گفت: مجوز ورود ۲۰هزارتن کاغذ برای شرکت‌های متقاضی صادر شده‌است.

معاون وزیر صنعت درباره روابط خارجی سازمان گفت: تعداد 120 نیرو از صنایع کوچک ما در آلمان آموزش دیده‌اند و به زودی نشست رو‌در‌رویی در کره جنوبی برای ارتباط بیشتر صنایع کوچک دوکشور برگزار خواهد ‌شد.

وی ادامه داد: دفتری در شانگهای چین در حوزه فرش و دفتری هم  در گوانجو چین در حوزه خشکبار تاسیس شده است.

نجفی با اشاره به این موضوع که بازگشت تحریم‌ها قطعا تاثیرگذار خواهند بود افزود: سعی می‌کنیم این تاثیر را به حداقل برسانیم و در حال تدوین بسته‌ای متناسب با سیاست‌های ارزی جدید دولت هستیم که به زودی اعلام می‌شود و وزیر صنعت جزییات این بسته را اعلام خواهد کرد.

وی در خصوص جذب سرمایه‌گذاران خارجی گفت: از نیمه دوم سال۹۶ حدود ۲.۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در ۳۷ طرح انجام شده است که یا ۱۰۰درصد ویا بخشی از آن‌ها خارجی بوده‌اند.

نجفی خاطرنشان کرد: حدود 340واحد در شهرک‌های صنعتی تعطیل شده بودند که طی4ماه گذشته دوباره شروع به کار کرده‌اند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: صنایع ، سیاست ، ارز ، تحریم
نظرات شما
پیشخوان