تاریخ انتشار: ۱۶:۵۱ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷

شرکت فولادمبارکه اصفهان آمادۀ تأمین نیاز بازار داخلی

فروش داخلی محصولات شرکت فولادمبارکه اصفهان از سال ۹۴تا ۹۶ با رشد ۷۲ درصدی از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن به ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تن رسیده است.
رویداد۲۴مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان، محصولات این شرکت را متنوع تر و حجم عرضۀ آن را هم بیشتر از قبل برشمرد و گفت: ورق های تولیدشده قابل استفاده در صنایع دریایی، نفت و گاز و خودروسازی است.

بهرام سبحانی افزود: با وجود افزایش تولید فولاد، معادلهای شگفت انگیز در بازار در حال رقم خوردن است؛ چراکه محصولاتی که با فولاد تولید می شود افزایش قیمت زیادی دارد .

وی قیمت کنونی هر کیلو ورق فولادی را ۲ هزار و ۶۰۰ تومان بیان کرد و گفت: این درحالی است که قیمت لولۀ پروفیل که باید اندکی گرانتر از ورق فولادی باشد، بیش از ۶ هزار تومان فروخته می شود.

همچنین معاون فروش شرکت فولاد مبارکه گفت: با اقدام فولاد مبارکه در جهت تأمین نیاز بازار داخلی دو یا سه واردکنندۀ فولاد به کشور متضرر شده اند، اما بیش از ۱۵۰ هزار شغل با این کار ایجاد شده است. متأسفانه ۱۵۰ هزار نفر تریبونی در اختیار ندارند، اما آن وارد کننده دارای تریبون است و به جو روانی بازار دامن میزند.

وی شاهکار سودجویان جو روانی بازار را گرانتر کردن قیمت آهن قراضه در مقایسه با شمش فولاد دانست و افزود: در حالی که آهن قراضه مادۀ اولیۀ تولید شمش فولاد است، در بازار ۱۰۰ تا ۱۵۰ تومان گرانتر از شمش فروخته می شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان