تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
فدراسیون فوتبال خبر داد؛

اختصاص 3 سکو به تماشاگران خردسال و پدران در ورزشگاه آزادی

مشاور فدراسیون فوتبال در امور مسئولیت های فرهنگی، اجتماعی و بازی جوانمردانه گفت: قصد داریم سه سکو ورزشگاه آزادی را به صورت نظام‌مند به گونه‌ای مدیریت کنیم که تماشاگران خردسال به همراه پدران خود وارد ورزشگاه ها شوند.
اختصاص 3 سکو به تماشاگران خردسال و پدران در ورزشگاه آزادی
رویداد۲۴  غلامحسین زمان آبادی درباره برگزاری نشست روز گذشته با دبیرکل فدراسیون، نماینده یگان ویژه و مسنولان کانون هواداران استقلال و پرسپولیس و جمعیت حامیان هوادر فوتبال در سازمان لیگ اظهار داشت: متاسفانه اتفاقات خوبی در این چند روز اخیر رخ نداده  و همه از این بابت ناراحتیم اما واقعیتی که در این بین نباید از آن غافل ماند این است که تا وقتی که ما کار را به مردم واگذار نکنیم، این رویه تلخ تکرار می‌شود. من اصلا قبول ندارم که همه تماشاگران بی‌نظمی و بی‌اخلاقی کردند بلکه صراحتا اعلام می‌کنم 96 درصد تماشاگران حاضر در ورزشگاه‌ها برای تماشای فوتبال و حمایت از تیم مورد علاقه خود به ورزشگاه می‌آیند تنها 4 درصد از مجموع تماشاگران فوتبال هستند که با حرکات افراطی به ورزشگاه می آیند و این مشکلات را به وجود می‌آورند.

وی درباره اینکه یکسری افراد غیرفوتبالی برای برهم زدن نظم عمومی وارد ورزشگاه می‌شوند گفت: ما باید به صورت ریشه‌ای با این پدیده شوم برخورد کنیم و به اعتقاد من تا زمانی که مردم نخواهند این مشکل حل نمی‌شود. تا مادامی که مردم یا همان 96 درصد اراده ای برای مقابله با این افراد نداشته باشند هیچ اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد چون فوتبال متعلق به تماشاگران است و حجم عظیمی از مردمی که به ورزشگاهها می‌آیند برای حمایت از تیم مورد علاقه خود به ورزشگاه می‌آیند و به دنبال جار و جنجال نیستند.

زمان آبادی در ادامه توضیح داد: ما نمی توانیم برای هر تماشاگر یک مامور پلیس استخدام کنیم که آن فرد بد اخلاقی نکند، توهین نکند، سنگ پرتاب نکند، بلکه باید فرهنگ سازی کنیم که این رفتارها را کسی انجام ندهد و اگر کسی هم خواست این کار را انجام دهد بقیه با او برخورد کنند و اجازه ندهند جو ورزشگاه ملتهب شود.برای حل مشکل افراطی‌گری در فوتبال ایران ابتدا باید فرهنگ درست شود نه این که بخشنامه صادر شود.

زمان آبادی گفت: در نشست روز گذشته تصمیماتی اجرایی خوبی درباره اختصاص سه جایگاه جهت پدران و فرزندان، مراقبت از شعارهای متناسب و سالم، نصب شماره صندلی و کنترل افراد جهت نشستن روی صندلی، نصب تابلو جایگاه ویژه برای فرزندان، رفع مشکل فروش اینترنتی بلیت توسط باشگاهها، رعایت قانون 10% هواداران و همچنین استفاده از جمعیت آموزش دیده حامیان هوادار بحث و تبادل نظر شد.

وی ادامه داد: در این طرح ما بنا داریم سه سکو ورزشگاه آزادی را به صورت نظام‌مند به گونه‌ای مدیریت کنیم که تماشاگران خردسال به همراه پدران خود وارد ورزشگاه ها شوند و در محلی مراقبت شده و پاک بازی فوتبال خود را تماشا کنند.

زمان آبادی درباره حضور لیدرها در ورزشگاه گفت: این لیدرها در استخدام باشگاه‌ها هستند، ما با کانون هواداران باشگاه‌ها سر و کار داریم، برای ما ملاک لیدر فلان باشگاه نیست بلکه نظر مدیرعامل باشگاه و کانون هواداران آن را بررسی می‌کنیم، ما از هفته آینده طرح پیشنهادی کانون هواداران و جمعیت حامیان فوتبال را در ورزشگاه آزادی برگزار خواهیم کرد به این امید که بتوانیم تا حدودی مشکلات موجود در ورزشگاه را حل و فصل کنیم.


منبع: بانک ورزش
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان