تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

هیات رییسه شورای شهر اراک در دست اصلاح‌طلبان/ تغییر با همراهی هشت عضو متحد

کاوه فلک افلاکی با عملکردی فراکسیونی و هماهنگ از سوی فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر دوره پنجم اراک برای دومین بار سکان هدایت این شورا را در دست گرفت.

هیئت رئیسه شورای شهر اراک در دست اصلاح طلبان

رویداد۲۴ ششم مردادماه جاری، فراکسیون هشت نفره اصلاح طلبان پارلمان شهری اراک در راستای کسب آمادگی‌های لازم برای ورود به سال دوم فعالیت شورا، تشکیل جلسه داد و اعضای حاضر در این جلسه به ترتیب سعید نادری، پیمان رشیدی و فرزانه رحمتی را به عنوان رئیس، نائب رئیس و دبیر فراکسیون انتخاب کردند و این انسجام شکل گرفته سبب شد تا اصلاح‌طلبان در انتخابات درون شورایی روز گذشته نیز خوش بدرخشند.

هرچند که اتفاقات رخ داده در انتخابات سال گذشته منجر به حضور علی جعفر محصولی (اصولگرا) در هیات رییسه شورای شهر شد، ولی فراکسیون امید در آخرین صحن علنی مرداد ماه جاری ثابت کرد که به بلوغ سیاسی دست یافته و از رخ داد‌های گذشته در راستای تحقق آرمان‌های اصلاح خواهان بهره می‌برد.

البته گفتنی است که حمایت همه جانبه شورای هماهنگی اصلاحات استان مرکزی نیز نقش بسزایی را در پیروزی و تقویت انسجام اعضای فراکسیون امید شورای شهر اراک انجام داد به طوری که دو عضو اصولگرا و یک عضو مستقل این شورا تنها توانستند با دادن رای‌های سفید، حضور خود را در دومین انتخابات درون شورایی به ثبت برسانند.

در ابتدای برگزاری انتخابات درون پارلمانی، کاوه فلک افلاکی رئیس شورای شهر اراک ضمن بیان این نکته که همواره اولین قدم در هر مجموعه‌ای می‌تواند سخترین گام باشد، گفت: امروز که شورای شهر دوره پنجم وارد دومین سال فعالیت خود می‌شود، باید اظهار کنم که این شورا سال بسیار سختی را پشت سر گذاشته است به طوری که با تنگنا‌های مالی و مشکلات اقتصادی متعددی دست و پنجه نرم کرد، اما با تمام این اوصاف هیچگاه از مسیر قانون تخطی نکرد و قانون مداری را یک اصل اساسی برشمرد.

بعد از پایان سخنان وی، دومین انتخابات دورن شورایی با حضور یازده عضو شورای شهر برگزار شد که در این انتخابات فلک افلاکی بدون داشتن هیچ رقیبی با کسب هشت رای فراکسیون اصلاح طلبان، یک رای عضو مستقل شورا و دو رای سفید اصولگران برای دومین بار در سمت ریاست پارلمان شهری اراک، ابقا شد.

در ادامه این انتخابات سعید نادری نیز بدون داشتن رقیب با کسب هشت رای موافق و سه رای سفید بر صندلی نائب رئیسی پارلمان شهری تکیه زد و جای علی جعفر محصولی را گرفت.

 فرزانه رحمتی عضو فراکسیون اصلاح طلبان و حامد آجرلو عضو مستقل شورا نیز با هدف دستیابی به صندلی دبیر اولی پارلمان شهری به رقابت پرداختند که در نهایت رحمتی با ۸ رأی گوی سبقت را از آجرلو ربود و بر سمت نایب رئیسی ابقا شد.

 ایرج رضایی هم با هشت رای موافق و سه رای سفید خزانه دار شورا شد، ولی در ادامه باتوجه به اینکه مجددا حمایت اصلاح طلبان را به دست آورده بود به عنوان تنها کاندیدای ریاست کمیسیون برنامه و بودجه اعلام آمادگی کرد که در همین راستا با ۹ رای موافق و دو رای سفید این سمت را از تصاحب علیرضا مرادی (اصولگرا) خارج کرد.

 ادامه علیرضا مرادی که صندلی ریاست کمیسیون برنامه و بودجه را تحویل داده بود برای ریاست کمیسیون خدمات شهری اعلام کاندیداتوری کرد و به رقایت با طوفان محمدی پرداخت، اما تنها توانست سه رای (دو رای اصولگرایان و یک مستقل) به دست آورد و ناکام از رسیدن به کرسی ریاست طی دومین سال فعالیتی شورای شهر، ابقای محمدی در سمت ریاست کمیسیون خدمات شهری را نظاره‌گر شود.

مرتضی سورانه عضو اصلاح‌طلب شورای شهر نیز که رقیبی برای حضور در سمت ریاست کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نمی‌دید، کاندیدای این سمت شد و با کسب ده رای موافق و یک رای سفید مجددا بر صندلی ریاست حوزه فرهنگ و اجتماع پارلمان شهری تکیه زد.

اعضای اصولگرا و مستقل شورای شهر که امیدی برای پیروزی در این انتخابات نداشتند، مجددا وارد عرصه انتخابات شدند به طوری که به ترتیب حامد آجرلو (عضو مستقل) و علی جعفر محصولی (عضو اصولگرا) برای ریاست کمیسیون‌های عمران و نظارت اعلام کاندیداتوری کردند که با حضور حسین فدایی در انتخابات کمیسیون عمران و پیمان رشیدی در انتخابات کمیسیون نظارت به طور کلی از دامنه ریاستی سال دوم فعالیت شورای شهر پنجم حذف شدند چرا که فدایی و رشیدی با کسب هشت رای فراکسیونی توانستند ریاست کمیسیون‌های مذکور را در دست گیرند و مهر تاییدی به فعالیت فراکسیونی جبهه اصلاحات بزنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان