تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
نماینده قزوین به رویداد۲۴ خبر داد؛

تشکیل کارگروه وزارت صنعت و کار برای بازگشایی کارخانه تولی‌پرس/ کارگران اعتصاب نکرده‌اند

نماینده قزوین می‌گوید: کارخانه تولی‌پرس یکی، دوماهی است که با مشکلاتی روبرو شده اما اکنون کارخانه کاملاً تعطیل نیست و کار تا حدی محدود شده است.

تشکیل کارگروه وزارت صنعت و کار برای بازگشایی کارخانه تولی‌پرس/ کارگران اعتصاب نکرده‌اند

رویداد۲۴ محمد آیتی: تولی‌پرس، یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده مواد شوینده و پاک‌کننده در ایران است که در سال ۱۳۴۳ در شهر تهران تأسیس شد و دفتر مرکزی آن، همچنان در تهران قرار دارد ولی کارخانجات تولیدی این شرکت در استان قزوین مستقر هستند.

چندی پیش در خبرها آمد که به دلیل مشکلات کارخانه برای تهیه مواد اولیه، کارخانه موقتاً تعطیل شده و کارگران آن اجازه ورود به محل کارشان را ندارند. از قرار معلوم، تعطیلی موقت این واحد تولیدی باعث بلاتکلیفی حدود ۱۵۰ کارگر این کارخانه شده است.

کارخانه تولی پرس تعطیل نشده است

داوود محمدی، نماینده قزوین در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در خصوص تعطیلی موقت کارخانه تولی‌پرس و پیگیری‌هایی که صورت گرفته، گفت: من به شخصه این موضوع را پیگیری کردم و در این راستا هم با وزیر صنعت، معدن و تجارت و هم با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلساتی را داشتیم و در رابطه با وضعیت کارخانه تولی‌پرس صحبت‌هایی را مطرح کردیم و بنا شد این وزیران کارگروهی را تشکیل دهند و برای روشن شدن ابعاد مختلف موضوع این افراد را به قزوین بفرستند. در عین حال یک نشست هم با معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین و رییس کمیسیون امنیت کارگری داشتیم و مقرر شد که این دوستان بطور ویژه‌ای موضوع را در کمیسیون امنیت کارگری مطرح و در اسرع وقت نسبت به حل و فصل این مسئله اقدام کنند. بالاخره این کارخانه یکی، دوماهی است که با مشکلاتی روبرو شده اما اکنون کارخانه کاملاً تعطیل نیست و کار تا حدی محدود شده است.


وی در پاسخ به اینکه آیا تاکنون اعتصابی از سوی کارگران این کارخانه اتفاق افتاده که معاونت سیاسی و امنیتی استانداری به موضوع ورود پیدا کرده، افزود: خیر، یکی از وظایف معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، رسیدگی به مشکلات کارخانه‌ها است و در هر زمینه‌ای که کارخانه‌ها با چالش روبرو شوند موضوع آن‌ها در کمیسیون مرتبطی که در این معاونت وجو دارد بررسی و راهکارهایی برای آن‌ها ارائه می‌شود.

محمدی درباره اینکه که اکنون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزیر ندارد و وزارتخانه با سرپرست اداره می‌شود و این موضوع می‌تواند کار را با چالش روبرو کند، گفت: وزارتخانه قائل به فرد نیست به هر حال در این خصوص کارگروهی تشکیل شده تا موضوع را بررسی کند و من هم به عنوان نماینده هر روز دغدغه رفع مشکل کارخانه و کارگران تولی‌پرس را دارم و در این رابطه از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد.


رییس کمیسیون اصل نود در پایان خاطرنشان کرد: هنوز چیزی درباره نتیجه بررسی کارگروه به ما اعلام نشده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان