تاریخ انتشار: ۲۱:۳۸ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۷

گردهمایی عروسک‌ها با آتش بازی برای افتتاح یک جشنواره

هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های عروسکی تهران با شادپیمایی عروسک‌ها و خانواده‌ها و حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد .

گردهمایی عروسک‌ها با آتش بازی برای افتتاح یک جشنواره
رویداد۲۴ آیین افتتاح‌ جشنواره تئاتر عروسکی عصر چهارشنبه ۳۱ مردادماه ابتدا با استقبال خوب مردم برای شرکت در شادپیمایی، در پارک آب و آتش تهران از ساعت ۱۷ شروع شد و پس از گذشت یک ساعت با همراهی خانواده‌هایی که با بچه‌ها، پدربزرگ و مادربزرگ‌ها و عروسک‌هایشان به این پارک آمده بودند با اجرای چند برنامه عروسکی و آواز خوانی ادامه پیدا کرد.
شادپیمایی در مسیر تعیین شده و با وجود آفتاب بعدازظهر با عروسک‌های کوچک و بزرگ جشنواره و نیز عروسک‌هایی که در دست کودکان بود برپا شد. برخی عروسک‌های غول پیکر تصویری از چهره‌های طنز خارجی‌ بودند و برخی هم چهره زنان و مردانی از اقوام ایران که حرکتشان با موسیقی محلی همراه بود.
برای این افتتاحیه استیجی در پارک آب و آتش آماده شده بود که با حضور امیرحسین صدیق به عنوان مجری، قطعات کوتاه‌ نمایشی و ترانه‌های شاد کودکانه برای مخاطبان اجرا شد.
در این‌ مراسم هنرمندان و مدیران مختلفی شرکت داشتند که از جمله آنها به سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران و نیز هرمز هدایت، آزاده پورمختار، میترا حجار، گلاره عباسی، منیژه حکمت، مریم سعادت، رضا فیاضی، محمد لقمانیان می‌توان اشاره کرد.
در بخشی از مراسم، برخی هنرمندان سخنانی کوتاه را مطرح کردند که میترا حجار از بچه‌ها خواست هم به طبیعت و هم به حیوانات توجه ویژه داشته و با آن ها با مهربانی رفتار کنند.
منیژه حکمت تهیه کننده سینما هم گغت: شادی و صلح و آرامش حق ماست و این را همه باید بدانیم.
آزاده پورمختار صداپیشه زی زی گولو نیز از پدرها و مادرها خواست که برای خلاقیت بیشتر بگذارند بچه‌ها خاک بازی و آب بازی و برف بازی کنند.
گلاره عباسی بازیگر ‌نیز در ادامه شادی را حق همه بچه‌هاست و گفت: ای کاش همه بچه‌ها می‌توانستند اینجا باشند.
سپس محمد لقمانیان به همراه عروسک خود لقمه بیان کرد:  وزرات آموزش و پرورش بداند زنگ هنر گ، فقط خوشنویسی و نقاشی نیست بلکه تئاتر و موسیقی هم هست. در دهه ۶۰ اگر ما  در تئاتر شرکت می‌کردیم امروز تعداد قابل توجهی تماشاگر تئانر داشتیم و امروز مجبور نبودیم برای تماشا این همه دعوت کنیم. ضمن اینکه باید بدانیم عروسک فقط مال بچه‌ها نیست بلکه برای شما بزرگترها هم هست.
در ادامه مرضیه برومند دبیر جشنواره نیز با اشاره به اینکه فکر نمی‌کرد این قدر استقبال از شادپیمایی شود و به همین بخاطر  سال دیگر استادیوم آزادی را می‌توان محل‌ انتخاب کرد، همه را به تماشای نمایش‌های جشنواره در سالن‌های مختلف دعوت کرد و گفت: مطمئن هستم هر کدام با سلیقه خود نمایشی را می‌توانید ببینید.
او با دعوت از وزیر فرهنگ‌ روی سن افزود: با آروزی صلح و آرامش و فردایی بهتر برای مردم ایران و با آرزوی آسمانی آبی و لبی خندان برای بچه‌ها و با اجازه وزیر و شما مردم و بچه‌ها و هنرمندان و با اجازه عروسک‌ها و «مبارک»، هفدهمین جشنواره تئاتر عروسکی را افتتاح می‌کنیم.
سپس با آتش بازی و پخش سرود جشنواره، این‌ رویداد به طور رسمی آغاز به کار کرد.
برنامه نمایشی جشنواره از یکم شهریور ماه در تعدادی از سالن‌های تئاتری جشنواره از جمله تئاتر شهر، تالار هنر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ... اجرا می‌شوند و اجراهای خیابانی نیز در اطراف برخی از این سالن‌ها و محوطه پارک‌ها تدارک دیده شده است.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: جشنواره ، عروسک ، نمایش ، تئاتر
نظرات شما
پیشخوان