تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
گزارش رویداد ۲۴ از فوتبال ایران در بازی‌های آسیایی؛

چگونه پرافتخارترین تیم آسیا ایران را حذف کرد/ هدف کرانچار؛ المپیک 2020 یا صعود به هر قیمتی؟ +جدول

اولین قهرمانی ایران در بازی‌های آسیایی با شکست دادن اسرائیل در استادیوم آزادی رقم خورد.
چطور پرافتخارترین تیم آسیا توانست ایران را شکست دهد
رویداد۲۴ تیم ملی فوتبال امید ایران در بازی‌های آسیایی با شکست مقابل کره جنوبی از راهیابی بین هشت تیم برتر بازماند. این بدترین نتایج تیم فوتبال امید نیست، ایران حتی سابقه حذف در مرحله گروهی این مسابقات را دارد. از آن طرف ایران سابقه قهرمانی متعدد در این مسابقات را هم دارد، مهمترین قهرمانی ایران به بازی های آسیایی 1974 بازمی‌گردد که با شکست دادن اسرائیل، این مهم به دست آمد. در 1990 هم ایران به اولین موفقیت ورزشی خود در سال‌های بعد از انقلاب دست یافت. 
 
کرانچار در توجیه شکست تیم امید ایران مقابل کره جنوبی گفته بود «اینجا آمدیم تا کسب تجربه کنیم چرا که هدف اول ما صعود به المپیک ۲۰۲۰ است، به همین دلیل با تیم زیر ۲۱ سال به این مسابقات آمدیم و حتی توانستیم صدرنشین از گروه‌مان صعود کنیم و به کره جنوبی برخورد کردیم اما تیم کره جنوبی آمده بود تا مدال طلا بگیرد.»
 
تا زمانی که کرانچار توضیح نداده بود، کسی نمی‌دانست تیم امید ایران با قدرت در مسابقات اندونزی شرکت کرده اما هدفش المپیک 2020 توکیو بوده است!! با این فرض سوال پیش می‌آید اگر هدف تیم ملی المپیک 2020 بوده، چه دلیلی داشته تیم امید مقابل برمه عمدا ببازد تا به کره جنوبی نخورد! اگر بنا بر کسب تجربه بود که کرانچار باید از بازی‌های دشوار خوشحال می‌شد.
 
در حال حاضر کره جنوبی موفق‌ترین نتایج را در تاریخ بازی‌های آسیایی به دست آورده و بعد از آن، تیم ایران قرار دارد. 
 
چطور پرافتخارترین تیم آسیا توانست ایران را شکست دهد
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان