تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
خادمی در موافقت با استیضاح کرباسیان:

گمرک پرویزخان را آتش زدند تا مدارک قاچاق فاش نشود/ فرزند بیست ساله مشاور سابق رئیس جمهور در شرکت سداد چه می‌کند؟+ فیلم

نماینده مردم ایذه گفت : برای جلوگیری از آشکار شدن قاچاق در گمرک پرویزخان همه چیز آتش می‌گیرد و اسناد موجود می‌سوزد و از بین می‌رود. به دنبال انجام بازرسی و احراز فساد سازمان یافته از مرز پرویز خان به میزان ۱۵ تریلیون ریال به طرز مشکوکی گمرکات در این منطقه دچار حریق شد و اظهارنامه‌ها و پرونده‌های صادراتی من جمله اسناد ترانزیت سوخت و در سال ۹۲ و ۹۳ به آتش کشیده شد.

رویداد۲۴ نماینده ایذه و باغملک گفت: اگر خاوری نیست، اما روحیه اشرافیگری خاوری در برخی از مدیران جاری است. ژن‌های معیوب بر سر فعالیت هستند در حالی که فوق‌لیسانس‌ها بیکار هستند.

هدایت‌الله خادمی نماینده مردم ایذه در موافقت با استیضاح وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: آقای کرباسیان با وزارت امور اقتصاد و دارایی چه کرده‌اید که امروز این وزارت‌خانه با مشکل روبرو شده است و نفس این وزارت خانه را گرفته‌اید؟ اداره جزیره‌ای این وزارت‌خانه و سازمان‌های تابعه و انتصاب مدیران نالایق کاری کرده که نتیجه آن را در وضعیت ارزی و اقتصادی کشور می‌توان دید. استفاده از مدیران بی‌انگیزه و خسته و مدیرانی که بیشتر اوقات را در سفر‌های خارجی به سر می‌برند، باعث بروز این مشکلات می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات بیمه مرکزی گفت: از کسانی در بیمه مرکزی استفاده کردید که طی یکسال گذشته علاقه‌مند به تصدی بانک مرکزی بوده‌اند، بجای اینکه بخواهند خدمت کنند. در حال حاضر چندین شرکت بیمه مرکزی بلاتکلیف هستند و بیمه ایران تبدیل به بزرگترین بنگاه زیان‌ده شده است. استفاده از شخصی به عنوان مدیرعامل با تحصیلات غیرتخصصی باعث کاهش بازدهی بیمه ایران شده است این درحالی است که خسارت در سال‌های قبل از ۹۶، ۸۰ درصد بوده است عدم شفافیت باعث عدم برگزاری مجمع می‌شود در صورتی که وقتی به مدیران خود پاداش می‌دهید، از سود صحبت می‌کنید در حالی که این بیمه چیزی جز زیان نداشته است.
 
خادمی با برشمردن برخی مشکلات مدیریتی در وزارت اقتصاد و دارایی گفت: استفاده از مدیران بی‌انگیزه و خسته، استفاده از افرادی در بیمه مرکزی که یکسال اخیر را یا در انتظار رفتن به چین سپری کردند و یا در انتظار انتخاب شدن به عنوان رئیس بانک مرکزی بودند، استفاده از اشخاص با تحصیلات غیرمرتبط در مدیریت شرکتهای بزرگ بیمه‌ای که مشکلات زیادی را برای این شرکتها ایجاد کرده، صدور بیمه‌نامه هواپیمایی آسمان بدون پرداخت حق بیمه سالهای قبل در حالی که این شرکت باید برای حادثه اخیر در یاسوج 28 میلیارد پرداخت می‌شد؛ از مهمترین دلایل طرح استیضاح آقای کرباسیان به شمار می‌آید.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس با اشاره به مشکلات نظام بانکداری کشور خاطرنشان کرد: صنعت بانکداری کشور نیز که تمامی شاخص‌های کلان آن رو به نابودی است شرایط بهتری به نسبت بیمه‌ها ندارد.

وی تاکید کرد: فساد و تخلفات مالی در برخی از بانک‌های دولتی به اوج رسیده است. وام‌های چند صد میلیونی با اقساط بلندمدت به عده‌ای افراد خاص داده می‌شود تا ماشین‌های سانتافه برای دخترشان خریداری کنند درحالی که جوانان این کشور بیکار و بدبخت و افسرده هستند. اگر خاوری نیست اما روحیه اشرافیگری خاوری در برخی از مدیران جاری است. ژن‌های معیوب بر سر فعالیت هستند در حالی که فوق‌لیسانس‌ها بیکار هستند.

خادمی خطاب به وزیر اقتصاد گفت: شما گروه توسعه ملی را ایجاد کرده و این گروه ده‌ها شرکت زیرمجموعه ایجاد کرده و مدیریت همه بخش‌های آن را به دوستان و بستگان خود دادند. یک نفر اگر از بیرون حلقه فرزندان و نزدیکان مسئولین در این گروه اقتصادی به کار برده‌اید را نام ببرید. هلدینگ آینده پویا، هلدینگ بهشهر، پاکسان و شوینده، دست خواهرزاده و برادرزاده چه کسانی است؟

وی با اشاره به تخلفات گسترده در بانکهای دولتی گفت: در شرایطی که فساد در برخی بانکهای دولتی به اوج خود رسیده جوانان این کشور بیکار و دلسرد شدند و این بانکها  به برخی‌ وام‌های بی‌حساب و کتاب می‌دهند.

نماینده مردم ایذه و باغملک افزود: فرزند بیست و چند ساله مشاور سابق رئیس جمهور در شرکت سداد چه می‌کند؟ این بچه براساس چه تخصصی بر این شرکت مهم مدیریت می‌کند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس تصریح کرد: اگر خاوری نیست ولی روحیه اشرافی‌گری او در بدنه مدیریتی برخی دستگاه‌ها وجود دارد و ژن‌های معیوب نه تنها صنعت بیمه، بلکه بانکداری کشور را نیز دچار مشکلات جدی کردند.


این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صدور بیمه‌نامه شرکت هواپیمایی آسمان بدون دریافت حق سال قبل و جاری درحالی که باید به دلیل حادثه سال گذشته بیش از ۲۸ میلیارد تومان خسارت پرداخت شود، گفت: تمامی شرکت‌های بیمه ایران فاصله قابل توجهی نسبت به صنعت بیمه در دنیا دارند و بیمه ایران متاسفانه در پایین‌ترین رده قراردارد. همین وضعیت اسف‌بار شرکت بیمه ایران برای استیضاح یک دولت کافی است.

خادمی با اشاره به مشکلات بانکداری در کشور تصریح کرد: متاسفانه صنعت بانکداری کشور روبه نابودی است اکثر بانک‌ها از اصالت خود دور شده و رقیب بخش خصوصی شده‌اند. هلدینگ تاسیس کرده‌اند. بانک‌ها چه ارتباطی به خرید فولاد دارند، چرا اجازه نمی‌دهید بخش خصوصی به معنای واقعی فعالیت کند. آیا یک نفر به غیر از فامیل و فرزندان مسئولان را در بانک‌ها و شرکت‌های تابعه به کار گرفته‌اید؟ در هیچ کشوری فساد به اینگونه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: فساد و تخلفات مالی در برخی از بانک‌های دولتی به اوج رسیده است. وام‌های چند صد میلیونی با اقساط بلندمدت به عده‌ای افراد خاص داده می‌شود درحالی که جوانان این کشور بیکار و بدبخت و افسرده هستند. اگر خاوری نیست، اما روحیه اشرافیگری خاوری در برخی از مدیران جاری است. ژن‌های معیوب بر سر فعالیت هستند در حالی که فوق‌لیسانس‌ها بیکار هستند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختلاس در گمرک خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از آشکار شدن قاچاق در گمرک پرویزخان همه چیز آتش می‌گیرد و اسناد موجود می‌سوزد و از بین می‌رود. به دنبال انجام بازرسی و احراز فساد سازمان یافته از مرز پرویز خان به میزان ۱۵ تریلیون ریال به طرز مشکوکی گمرکات در این منطقه دچار حریق شد و اظهارنامه‌ها و پرونده‌های صادراتی من جمله اسناد ترانزیت سوخت و در سال ۹۲ و ۹۳ به آتش کشیده شد. در گمرگ چه گذشته که قاضی همه کارمندان شما را محکوم کرده است. دولت برای پرداخت بدهی خود دلار را گران می‌کند و یک شبه مردم بدبخت می‌شوند میلیون‌ها جوان تا پایان عمر نمی‌توانند خانه‌دار شوند.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان