تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
با تاکید رییس جمهور و هیت وزیران؛

دولت اختیار نظارت و مدیریت ارز پتروشیمی‌ها را به وزیر نفت سپرد

وزیر نفت گفت:با نظر و تاکید رئیس‌جمهور و هیئت وزیران و همراهی وزیرانی که برخی واحد‌های پتروشیمی را تحت مدیریت دارند، اختیاراتی به منظور نظارت بر فرآیند و تسهیل ورود ارز حاصل از صادرات پتروشیمی‌ها به وزیر نفت تفویض شد.

دولت اختیار نظارت و مدیریت ارز پتروشیمی‌ها را به وزیر نفت سپرد

رویداد۲۴ اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در پی انتشار اخباری مبنی بر واگذاری اختیارات نظارتی بر پتروشیمی‌ها به بیژن زنگنه، وزیر نفت اعلام کرد: با نظر و تاکید ریاست محترم جمهوری و هیئت محترم وزیران و همراهی وزیرانی که برخی واحد‌های پتروشیمی را تحت مدیریت دارند، اختیاراتی به منظور نظارت بر فرآیند و تسهیل ورود ارز حاصل از صادرات پتروشیمی‌ها به وزیر نفت تفویض شد.

پس از این تصمیم هیئت دولت تاکنون نشست‌های متعددی میان وزیر نفت و مدیران پتروشیمی‌ها برگزار و تصمیم‌هایی برای عرضه مطمئن و مدام ارز حاصل از صادرات پتروشیمی‌ها از طریق سامانه نیما، گرفته و ابلاغ شده است که این تصمیم‌ها تاکنون به خوبی اجرا و ارز حاصل از صادرات پتروشیمی‌ها به‌طور منظم به بازار عرضه شده است.

 بر اساس اختیاری که هیات دولت به زنگنه داده است، در صورت عدم ارائه ارز توسط شرکت‌های پتروشیمی به بازار ثانویه، وزیر نفت می‌تواند درباره این شرکت‌های پتروشیمی که دولت و نهاد‌های وابسته دولت سهامدار آنهاست، تصمیم‌گیری کرده و حتی اجازه دارد اعضای هیات مدیره پتروشیمی‌ها را را عزل کند.

سهام اغلب قریب به اتفاق شرکت‌های پتروشیمی کشور در قالب سه هلدینگ بزرگ تاپیکو، غدیر و خلیج فارس در اختیار دولت و سه وزارتخانه رفاه، دفاع و نفت است.
منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان