تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
وندی شرمن:

از اینکه گفتم ژن ایرانی‌ها فریبکار است، پشیمانم/ در طول مذاکرات ایمیل‌هایی درباره رابطه نامشروع همسرم دریافت کردم

سرتیم مذاکره‌کنندگان هسته‌ای آمریکا با اشاره به برخی تهدیدها و چالش‌هایی که در طول مذاکرات با ایران از سر گذرانده مدعی شد: «در خلال مذاکرات ایمیل‌هایی به دست من و دخترم می‌رسید که در آن می‌گفت در زمانی‌که من در حال مذاکره هستم، همسرم در اروپا یک رابطه نامشروع دارد. هرگز نفهمیدم این ایمیل‌ها از کجا به دست من رسید.»
از اینکه گفتم ژن ایرانی‌ها فریبکار است، پشیمانم/ در طول مذاکرات ایمیل‌هایی درباره رابطه نامشروع همسرم دریافت کردم
رویداد۲۴ «سی بی اس» در گزارشی با اشاره به سابقه «وندی شرمن» مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای آمریکا در مذاکرات با ایران نوشت: «وندی شرمن» چهار سال خود را در مذاکره با ایران و رهبران جهان صرف کرد و در وزارت خارجه آمریکا به عنوان هماهنگ‌کننده سیاست‌ها در امور کره شمالی در دولت کلینتون خدمت کرده است. کتاب جدید او تحت عنوان «برای افراد ضعیف ممنوع؛ درس‌هایی از شجاعت، قدرت و مقاومت» منتشر شده است. در این کتاب او توضیح می‌دهد که چطور افراد می‌توانند آنچه را آموخته‌اند در مذاکرات سطح بالا به کار بگیرند و به چیزی که در زندگی می‌خواهند برسند.

«شرمن» در گفتگو با بخش «سی بی اس مورنینگ» روز جمعه گفت: من فکر می‌کنم آنچه می‌خواهم مردم بدانند این است که برای اینکه یک مذاکره خوب داشته باشیم و یک دیپلمات خوب باشیم، باید شجاع باشیم و بتوانیم مقاومت کنیم. باید بدانید که یک تیم در اطراف خود دارید. درست مثل زمانی که می‌دانید خانواده‌تان اطرافتان هستند، من یک ازدواج ۳۱ ساله دارم دلیل آن هم این است که می‌دانیم از هم چه می‌خواهیم.

«شرمن» در حالی سر تیم مذاکره‌کنندگان آمریکایی در توافق هسته‌ای بود که با تهدید‌ها و چالش‌های فردی زیادی مواجه شد. در بیانیه‌ای که برای کمیته روابط خارجی سنا تهیه کرده بود، به شعار «مرگ بر وندی شرمن» در خیابان‌های تهران اشاره کرده بود. خانواده او هم هدف این شعار‌ها بوده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که ایرانی‌ها این شعار را می‌دادند و این اظهارات بسیار خطرناک بود، گفت: بله این بسیار خطرناک بود. من از بیانیه‌ای که در این زمینه منتشر کردم و در آن اشاره شده بود که فریبکاری جزئی از ژن ایرانیان است، پشیمانم. این بیانیه در پاسخ به سوال سناتوری در کمیته روابط خارجی مطرح شده بود آن‌ها درباره شعار «مرگ بر وندی شرمن» در خیابان‌های تهران از من سوال کرده بودند.

وی در این مصاحبه گفت: در خلال مذاکرات ایمیل‌هایی به دست من و دخترم می‌رسید که در آن اشاره شده بود در زمانی‌که من در حال مذاکره هستم، همسرم در اروپا یک رابطه نامشروع دارد. هرگز نفهمیدم این ایمیل‌ها از کجا به دست من رسید. این روز‌ها ما سرنخ‌هایی درباره کسی که این ایمیل‌ها را ارسال می‌کرد، پیدا کرده‌ایم. در نتیجه موانع زیادی بر سر راه مابود، اما من فکر می‌کنم یکی از چیز‌هایی که در زندگی یاد گرفته‌ام، این است که باید به سمت دیگری حرکت کنم و افرادی را اطرافم داشته باشم که از من حمایت می‌کنند.

«شرمن» که به عنوان رییس جدید مرکز «هدایت عمومی مدرسه هاروارد کندی» منصوب شده نگاهی اجمالی به چگونگی مذاکره با یک کشور منزوی و اقتدارگرا مانند کره شمالی هم کرده و گفت: تفاوت بین دموکرات‌ها و خودکامه‌ها این است که خودکامه‌ها واقعا تحریک‌پذیرند. آن‌ها نگاه کوتاه‌مدتی دارند و به چیزی فکر می‌کنند که خودشان می‌خواهند. دموکرات‌ها بلند مدت فکر می‌کنند و تاریخ را می‌دانند. آن‌ها می‌دانند که تعهد‌هایی به آیندگان دارند.

«شرمن» گفت: «کیم جونگ اون» هیچ کاری جز اهمیت دادن به بقای خود و رژیمش ندارد در حالی که رییس جمهور آمریکا و بیشتر روسای جمهور آمریکا، معتقدند که مسئولیت‌هایی دارند و این شامل بسیاری موارد مانند امنیت و رفاه جهانی است.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان