تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
با موافقت نمایندگان؛

تصویب دو فوریت طرح «تامین کالای اساسی»

نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح «تامین کالای اساسی» موافقت کردند.
تصویب دو فوریت طرح «تامین کالای اساسی»
رویداد۲۴ دو فوریتی «تامین کالای اساسی» تصویب شد. نمایندگان در جلسه علنی امروز یکشنبه ۱۱ شهریورماه با دو فوریت طرح «تامین کالای اساسی» موافقت کردند.

در ماده واحده این طرح آمده دولت موظف است حداکثر ظرف مدت دو ماه از تاریخ ابلاغ این قانون، شبکه توزیع کالا‌های اساسی مورد نیاز خانوار‌ها را با استفاده از تعاونی‌های مصرفی کارگری، کارمندی و روستایی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، واحد‌های صنفی منتخب واتحادیه‌های مربوط، به گونه‌ای ساماندهی کند که نیاز‌های اساسی خانوار‌ها با قیمت مورد تأیید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و براساس نرخ ارز ترجیحی در اختیار آن‌ها قرار گیرد. اولویت با تامین کالا از محل تولیدات داخلی است.

نمایندگان با ۱۵۹ رأی موافق، ۳۴ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع با این طرح دو فوریتی موافقت کردند.

محمد مهدی مفتح به عنوان یکی از طراحان این طرح گفت: با توجه به جنگ اقتصادی که آمریکا علیه ایران راه انداخته شاهد افزایش سطح عمومی قیمت اقلام مورد نیاز مردم هستیم.

وی افزود: در حال حاضر قیمت کالا‌ها و به ویژه کالا‌های اساسی افزایش پیدا کرده است و این در حالی است که درآمد مردم افزایشی نداشته است.

این نماینده مجلس بیان داشت: در این طرح دولت مکلف شده اقلامی را با ارز ترجیحی برای تأمین ضروریات مردم و با قیمت مناسب در نظر بگیرد.

علی لاریجانی از کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» درخواست کرد در اسرع وقت این طرح را بررسی و گزارش آن را روز سه شنبه یا چهارشنبه هفته جاری به صحن علنی مجلس ارائه کنند.
منبع: میزان
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان